اجتماعی و فرهنگی

آغاز واگذاری قیر رایگان به شهرداری‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اسد معانی با بیان این که فرآیند اجرایی واگذاری مرحله دوم قیر رایگان به شهرداری های کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت آغاز شده است گفت: حواله های قیر شهرداری ها در حال صدور است.

وی ادامه داد: در اجرای بند (ه) تبصره (یک) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، ۳۰۰ هزار تن قیر به شهرداری های شهرهای کمتر از ۵ هزار نفر جمعیت به منظور کمک به توسعه و بهبود عبور و مرور شهری به صورت رایگان اختصاص می یابد که در مرحله دوم بیش از ۱۵۰ هزار تن قیر واگذار می شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور افزود: مرحله نخست واگذاری قیر، نیمه تابستان سال جاری با اعطای قیر به شهرداری های کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت مناطق ۹ استان سردسیری و شهرداری های استان های ساحلی شمال آغاز و درنهایت ۱۴۳ تن قیر رایگان در این مرحله بین ۱۰۷۲ شهرداری واجد شرایط توزیع شد.

معانی اضافه کرد: نحوه تامین قیر از شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران به صورت «وکیوم باتوم» است  که بر اساس دستورالعمل ابلاغی، هزینه تبدیل وکیوم باتوم به قیر مصرفی و همچنین سایر کسورات قانونی از محل سهمیه اختصاصی تهاتر می شود.

وی با بیان اینکه قیر مرحله دوم در حال واگذاری به شهرداری های های واجد شرایط است، گفت: سهمیه قیر رایگان ذکرشده با هدف بهبود عبور و مرور در معابر، رفع نقاط حادثه خیز و لکه گیری در سطح شهرها از سوی دولت به شهرداری های زیر۵۰ هزار نفر جمعیت تحویل می شود که امیدواریم اقدامات شهرداری ها در این خصوص موجبات رضایت شهروندان را فراهم کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا