استان

شورا نهادی توانمند برای ایجاد توسعه پایدار شهری است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین جواد جمشیدی در نشست ماهیانه مجمع مشورتی توسعه استان‌ها در تهران، شوراها را نهادهایی غیر سیاسی و مبتنی بر حرکتی مدنی دانست که براساس نقش قانونی که دارند، با توجه به  شرح وظایف و با تکیه برتجارب اعضاء قادر خواهند بود منشا تحولات و توسعه اساسی و پایدار در مناطق مختلف باشند.

وی گفت: شورا نهادی مدنی است که به عنوان پارلمانی محلی می‌تواند انتظارات مردم را دنبال کرده و نیازها را متناسب با وضعیت اجتماعی و لوازم و ابزارهای در دست، مرتفع کند.

جمشیدی همچنین با اشاره به نبودن رئیس جمهور سابق در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶، گفت: این موضوع داستان انتخابات را کمی پیچیده‌تر می‌کند، اما عملکرد دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته این بارقه امید را بوجود آورده که روحانی تا سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور خواهد بود.

وی درعین حال با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای انتخابات سال آینده، فراهم آوردن زیر ساخت‌هایی برای اینکه برنامه‌های دولت بیش از گذشته عملیاتی شود را ضرورت دانست و گفت: با شکل گیری مجلسی معقول در دهمین دوره، بخشی از دغدغه‌ها مرتفع شده است.

جمشیدی اعتقاد دارد نهاد شورا به‌عنوان یکی از نمادهای کامل دموکراسی، در کشور عموما در دست نیروهای مخالف دولت است، گفت: درچنین شرایطی به دست آوردن کرسی‌های پارلمان شهری و روستایی ضرورتی است که باید در آستانه آزمون بزرگ اردیبهشت ۹۶ بیش از پیش به آن توجه داشت.

جمشیدی مجمع مشورتی توسعه استان‌ها را نهادی غیر سیاسی ارزیابی کرد که با  هدف فراهم ساختن توسعه کشور در چارچوب برنامه‌های توسعه و دولت تدبیر و امید ایجاد شده است، گفت: این مجمع برخلاف برخی تشکل‌ها که به فردای انتخابات و اتفاقات آن فکر و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، ابتدا به اصل انتخابات و پیروزی در آن فکر کرده و روی آن تمرکز می‌کند.

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان فارس گفت: بستن لیستی قوی با حضور افرادی توانمند که اتفاقا می‌توانند از افراد غیر سیاسی اما هم فکر با دولت تشکیل شده باشد، توسط این مجمع می‌تواند زمینه تشکیل پارلمان‌های شهری همراه با برنامه‌های توسعه و اهداف دولت را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا