سیاسی

فاطمه رهبر از رییس‌جمهور درباره اقدامات معاونت زنان و خانواده توضیح خواست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین فاطمه رهبر در نطق امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت امام سجاد (ع)، گفت: اقامه نماز بر خود واجب می‌دانیم، روزه می‌گیریم و محرم و صفر را به عزاداری سالار شهیدان می‌پردازیم تا روح را سیقل داده و جسم را سلامت داریم و در برابر نیرنگ‌های دشمنان قدرت مقاومت پیدا کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: با این روحیه آمریکا بداند با محدود کردن تعداد سانتریفیوژها و رفع نکردن تحریم‌ها و بازدیدهای سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور برای مردم هیچ تغییری ندارد و مانند گذشته در جهت توسعه و پیشرفت کشور گام بر خواهند داشت.

این عضو فراکسیون زنان مجلس مدعی امضای توافقنامه بین معاونت زنان و جمعیت زنان و خانواده رییس‌جمهور و صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران شد و افزود: اخیرا بدون هماهنگی با مراجع قانونگذاری در حوزه زنان و خانواده تفاهمنامه‌ای با صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران امضا شده که با وجود گذشت پنج ماه از این قرارداد هنوز مفاد آن به اطلاع مردم نرسیده است. همان‌طور که می‌دانید نهادهای مدنی خارجی نفوذ خزنده‌ای در بین مردم کشورها پیدا کرده‌اند. این تفاهمنامه هم پنجمین برنامه کشور در قالب پنج کارگروه تحت عنوان تقویت ظرفیت ملی برای تقویت نهاد خانواده‌های کم جمعیت و با سرپرست زن به اجرا در آمده است که در خرداد ماه بین طرفین به امضا رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان‌های بین‌المللی با مبنای سکولار در یکی از دینی‌ترین جوامع اسلامی چون ایران الگو می‌دهند. اینان قرار است چه راهبرد کلانی برای خانواده سالم به ایران دیکته کنند؟ در برنامه‌ریزی‌های سازمان مذکور آزادی‌های بی‌قید و شرط ازدواج و کندی رشد جمعیت به عنوان کلید مقابله با فقر یاد شده است به بیان دیگر صندوق، جمعیت را مغایر پیشرفت خانواده و جامعه می‌داند. این رویکرد مغایر راهبرد کلان جمهوری اسلامی است.

به گفته وی، معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهور اقدام به تشکیل بانک اطلاعات زنان و زنان سرپرست خانواده و آموزش زنان برای تشکیل خانواده سالم داده است. همچنین پژوهشکده آمار و گروه جمعیت‌شناسی دانشگاه تهران و مرکز آمار ایران نیز صندوق را در این هدف یاری می‌کند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس خطاب به رییس‌جمهور از وی در خصوص اقدامات معاونت زنان و خانواده توضیح خواست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تهیه دو طرح برای زنان و دختران خبر داد و افزود: با پیگیری‌های فراکسیون زنان مجلس و مرکز پژوهش‌ها دو طرح در خصوص راه‌اندازی مرکز عالی فراقوه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری تقدیم شده است تا با همسویی با طرح‌های دیگر یک فرصت استثنایی برای زنان و دختران ایجاد شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا