ورزشی

دوئل انتقامی ایران و کره جنوبی در تهران /مار زخمی در آزادی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین بازهم ایران و کره جنوبی به هم رسیدند. این بار در ایران. در ورزشگاه آزادی. بعد از حدود 20 ماه دو رقیب سنتی قاره کهن در قالب یک بازی دوستانه به دیدار هم خواهند رفت. این بازی اولین و آخرین بازی تیم ملی ایران برای آماده سازی جام ملت های آسیای سال 2015 در ایران است. بازی ای که تیم حریفمان با تمام قوا و برای انتقام گیری وارد آن خواهد شد. 


موقعیت: ایران و کره هر دو در جام جهانی موفق به کسب تنها یک امتیاز شدند و با قرار گرفتن در رتبه های انتهایی گروه های خود راهی کشورهایشان شدند. بعد از این مسابقات، هر دو تیم برای انتخاب سرمربی های جدیدشان دچار سردرگمی زیادی شدند. ایران بعد از چند ماه تصمیم گرفت با کی روش ادامه دهد و کره ای ها هم بعد از حدود 5 ماه جانشین میونگ بو را انتخاب کردند و اولی اشتلپیکه آلمانی هدایت آن ها را بر عهده گرفت. در حال حاضر ایران در رده 51 رنکینگ فیفا و در صدر جدول تیم های آسیایی قرار دارد و چشم بادامی ها با 501 امتیاز 66 جهان و چهارم آسیا هستند. 

نیمکت: همان طور که پیش از این اشاره شد؛ اولریخ اشتلیکه سپتامبر 2014 هدایت کره جنوبی تا سال 2018 را بر عهده گرفت. این سرمربی 60 ساله در زمان بازیگری سابقه بازی در رئال مادرید را دارد. وی مربیگری را از سال 1989 آغاز کرد و مهمترین تیمهای تحت هدایت او تیمهای سوئیس، رده های سنی آلمان و ساحل عاج بوده اند. اولی، از سال 2008 به سمت قطر آمد و تیمهای العربی و السیلیه را رهبری کرد و حالا سرمربی چشم بادامی ها است. اشتلیکه به تازگی اعلام کرده برای انتقام گرفتن به ایران نیامده اند و همچنین رفاقت خوبی با کارلوس کی روش دارد و در کارگاه فیفا با وی هم صحبت شده است. در آن سوی میدان کارلوس کی روش 61 ساله هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد. مربی پرتغالی موزامبیکی تیم ملی ایران، خوب راه بردن کره را بلد است و این بار هم امیدوار است با کمک شاگردانش این حریف سرسخت و پر مهره را از پیش رو بردارد. 

ستاره: بدون هیچ گونه هیچ شک و تردیدی ستاره کره جنوبی کسی نیست جز، سونگ هیونگ مین 22 ساله. بازیکن سابق هامبورگ و حال حاضر بایر لورکوزن که تا به اینجا فصل فوق العاده ای را پشت سر گذاشته و طی 17 بازی برای تیمش 10 گل به ثمر رسانده است و امید اصلی کره ای ها برای گلزنی به شمار می آید. در تیم ملی ایران، بازیکن خاصی ستاره نیست و مهره هایی مانند دژاگه و تیموریان از شرایط آرمانی خود دور هستند. اما می توان دل به تیز هوشی قهرمان اولسان، رضا قوچان نژاد دل خوش کرد. بازیکن تیم الکویت کویت آمار خیره کننده ای در تیم ملی داشته و در 17 بازی، 11 گا وارد دروازه حریفان کرده است و امیدوار است بتواند باز هم دروازه کره جنوبی را، این بار در تهران باز کند. 

حاشیه: همان طور که گفته شد همیشه بازی های این دو تیم حساسیت های زیادی داشته و این بار هم باد منتظر اتفاقات زیادی باشیم. البته اشتلیکه و کی روش با هم رفتار خوبی داشته اند و حداقل روی نیمکت نباید منتظر درگیری باشیم. دو سال قبل که این دو تیم در ورزشگاه آزادی بازی کردند و ایران ۱-۰ بازی را برد؛ بازیکنان کره به وقت کشی ایران اعتراض می کردند. 

نکته: کره جنوبی تا به حال در ایران نتوانسته تیم ملی ما را شکست دهد و 3 شکست و 2 تساوی نصیبش شده است. آن ها در ۲ بازی آخر خود مقابل سفید پوشان پارسی هم باخته اند و گلی به ثمر نرسانده اند و به همین دلیل با انگیزه های خاصی وارد جهنم آزادی خواهند شد. 

نمایش آخر: کره از زمانی که با اشتلیکه کار می کند؛ به سه برد و دو باخت دست پیدا کرده است. نکته جالب این است که آن ها یک بازی در میان برده اند و باخته اند و الان نوبت باخت کره ای ها است. ایران هم پیش از این در اردوی پرتغال دو بازی دوستانه انجام داد و به یک برد و یک تساوی دست پیدا کرد. این بازی می تواند عیار تیم آقای کی روش بعد از جام جهانی را مشخص کند. باید ببینیم بازهم شیاطین سرخ آسیا در آرزوی کسب سه امتیاز خواهند ماند و در شکست ایران ناکام می مانند و یا می توانند برای اولین بار، تیم ما را در ورزشگاه اختصاصی اش و جلوی چشم تماشاگران شکست دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا