اجتماعی و فرهنگی

به دور از حواشی به مردم خدمت می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مازیار حسینی صبح امروز در مراسم افتتاحیه ایستگاه مترو شهیدقدوسی که بدون حضور شهردار تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: ۲۰ هزار نفر مجاهد در زیر شهر تهران جان خود را در کف دست گذاشته و مشغول مجاهدت و خدمت با ساخت مترو هستند.

وی با بیان اینکه مردم قدردان زحمات خدمت‌گذارانشان هستند، گفت: به همان نسبتی که کار بزرگی و مجاهدتی صورت می‌گیرد، افرادی که از این اتفاقات خوشحال نمی‌شوند، طعنه، تخریب و بداخلاقی‌های خود را افزایش می‌دهند و خدا را شاکر هستیم که فرمانده جهادی ما به همان میزان که بداخلاقی برخی‌ها افزایش پیدا می‌کند عزم خود را برای کار و تلاش بیشتر جذب می‌کند که این نشان‌دهنده تربیت ولایی و دینی است که به جای ورود به حواشی، خود را به موظف به کار و خدمت بیشتر می‌کنند.

معاون حمل و نقل و شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت جهادی شهر تهران به جای ورود به حواشی خود را موظف به خدمت در سنگر کار و تلاش می‌کند، گفت: به دور از انحرافات و فضاسازی‌ها و با اتکا به مدیریت جهادی می‌توانیم به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال اقدام و عمل نامگذاری شده است، جامه عمل بپوشانیم.

حسینی با بیان اینکه از ۱۰ سال قبل سیر تحولات در تهران آغاز شده و به خوبی می‌توانیم این تحولات را در شهر ببینیم، افزود:۱۰ سال قبل بزرگراه امام علی (ع) وجود نداشت و این در حالی بود که طراحی و مطالعات آن ۲۰ سال قبل انجام شده بود.

وی با بیان اینکه ۱۰ سال قبل دریاچه شهدای خلیج فارسی نداشتیم در حالی که طراحی این دریاچه به قبل از انقلاب بازمی‌گردد، گفت: ساخت این دریاچه بیشتر شبیه رویا بود و زمانی که سربازان مردم در مدیریت جهادی توانستند به این رویا جامعه عمل بپوشانند برخی از زاویه دیگر به این موفقیت نگاه کرده و به پشه و قورباغه و… توجه بیشتری داشتند اما باید بگویم حالا دریاچه زیبایی داریم که زیستگاه ۷۲ گونه پرندگان شده و تاثیرات زیست‌محیطی زیادی دارد.

معاون حمل و نقل و شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۰ سال قبل بزرگراه آزادگان، زین‌الدین، خرازی و… را نداشتیم، تصریح کرد: ۱۰ سال قبل کمتر از ۱۷۰ تقاطع در شهر تهران وجود داشت؛ اما حالا به آن، بیش از ۱۸۵ پل و تقاطع دیگر اضافه کردیم و این در حالی است که در تهران ۱۰ سال قبل تنها ۳۰۴ کیلومتر بزرگراه وجود داشت اما حالا طول بزرگراه‌های تهران به ۵۴۵ کیلومتر رسیده است.

حسینی با بیان اینکه ۱۰ سال قبل تنها ۸۹ کیلومتر آن هم در ۳ خط وجود داشت، گفت: حالا ۱۷۰ کیلومتر مترو و ۱۰۴ ایستگاه داریم و این در حالی است که در برخی از شهرها برای ساخت ۱۰ کیلومتر مترو آن هم در یک خط سال‌ها مانده‌اند که البته ما از این اتفاق خوشحال نیستیم.

وی با بیان اینکه ایجاد ۲۶۶ کیلومتر مترو و ۱۶۶ ایستگاه در برنامه آتی شهرداری وجود دارد، افزود: این ایستگاه در خط ۳ مترو قرار دارد که روزانه چندین هزار نفر را جابه‌جا می‌کند.

معاون حمل و نقل و شهرداری تهران با بیان اینکه همواره از سوی شهردار تهران توجه به کیفیت ساخت مترو مورد تاکید قرار گرفته است ادامه داد: همواره شهردار تهران تاکید داشته که باید سازه مترو به گونه‌ای ساخته شود که بیش از یک قرن بتواند جوابگوی نیاز مردم باشد.

حسینی با اشاره به مشکلات پیش روی مترو گفت: با این حال شبانه‌روز تلاش می‌کنیم تا مترو به پایان برسد و جا دارد از شهرداران مناطق به دلیل تملک اراضی تشکر ویژه‌ای داشته باشیم همچنین برای ساخت این ایستگاه، ارتش کمک‌های زیادی به شهرداری تهران داشته و از همراهی فرماندهان و نیروهای خدوم ارتش تشکر می‌کنم.

معاون حمل و نقل و شهرداری تهران با بیان اینکه ایجاد مترو ۱۰ میلیون نفری دور از ذهن نیست، گفت: دولت به ما قول داده است که بیش از ۱۲۰۰ واگن به مترو تحویل داده و تاکنون این مهم محقق نشده است و باید بگویم که شرکت واگن‌سازی مترو تهران یکی از بی‌نظیرترین شرکت‌هایی است که نه تنها برای تهران بلکه می‌تواند برای مترو همه شهرها واگن درست کند اما باید اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا