شورای شهر

انتقاد مختاباد از اتفاقات تلخ پارک چیتگر/شهرداری چه جوابی داد؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عبدالحسین مختاباد در دویست و نودمین جلسه شورا با اشاره به قطع چند هزار اصله درخت از بوستان چند هکتاری چیتگر، گفت : شهرداری منطقه ۲۲ چند هزار اصله درخت را به بهانه خشک شدگی قطع کرده است تذکر من این است که این عمل با چه توجیهی قابل پذیرش است . 


وی ادامه داد : ما چندین بار تذکرات مختلفی در موارد مختلف خطاب به شهرداری منطقه ۲۲ ابراز داشتیم اما گویا این تذکرات نادیده گرفته می شوند.

مختاباد در پایان گفت : وقتی ما قطع یک یا دو اصله درخت از سوی شهروندان را جریمه می کنیم و یا به آنان پایان کار نمی دهیم قطع چندین هزار اصله درخت از سوی شهرداری چه توجیهی می تواند داشته باشد .

در ادامه جلسه شهردار منطقه ۲۲ که در جلسه حضور پیدا کرده بود نسبت به ارائه گزارش در این مورد گفت : بوستان چیتگر از سال ۸۶ بر اساس مدارک و مستندات موجود به واسطه سرمای بی سابقه آن سال دچار سرما زدگی شد که این امر موجب خشک شدن برخی درختان این بوستان گردید. 

بهادر مولایی در ادامه افزود : با توجه به اینکه این درختان دارای قدمت مشخصی هستند و نیز با توجه به اینکه فضای بصری بوستان ۹۸۰ هکتاری چیتگر را تحت الشعاع قرار داده بودند با استفاده از نظر کارشناسان نسبت به قطع ۱۷۰۰ اصله درخت اقدام کردیم . 

وی اضافه کرد : این در حالی است که ما اقدامات موثری در حفظ و نگاه داشت درختان این بوستان انجام دادیم و چه بسا چندین برابر این تعداد درختان را احیا کردیم اما آن تعداد که قطع شد قابل احیا نبود .
مولایی در ادامه با ابراز گلایه از عدم همکاری برخی سازمان ها نظیر سازمان آب ،گفت: در این جا یک سوال مطرح است اینکه سازمان آب به چه مجوزی به واسطه عدم پرداخت حق آب ، آب چیتگر را قطع می کند ، آیا کسی این سوال را از سازمان آب پرسیده ؟، آیا تنها شهرداری باید پاسخگوی خدمت رسانی به مردم باشد ؟

شهردار منطقه ۲۲ ،افزود : این در حالی است که شهرداری میلیاردها تومان از سازمان آب به واسطه حفاری های که انجام داده و یا سازمان برق به واسطه روشنایی های که وظیفه آنها بوده و شهرداری انجام داده طلبکار است . 

مولایی ابراز داشت : ما اقدامات بسیاری در جهت حفظ ، نگاه داشت و احیای درختان انجام می دهیم اما وقتی آب مجموعه را قطع می کنند کاری از دست ما بر نمی آید . 

در ادامه مختاباد بار دیگر، گفت : توضیحات شهردار به نظر من قابل پذیرش نیست چرا که خودشان عنوان کردند درختان دچار سرما زدگی شده اند بنابراین قطع آب و موارد این چنینی نمی تواند دخیل باشد . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا