مدیریت شهری

افتتاح ۶۰ ایستگاه متروی جدید تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مازیار حسینی با تشریح وضعیت حمل ونقل عمومی شهر تهران گفت: برا ساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید ۷۵ درصد جابه جایی شهروندان در طول شبانه روز به وسیله حمل ونقل عمومی انجام شود.


معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور اتمام خط شش و هفت مترو تهران اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این دو خط طی سال جاری به اتمام خواهد رسید و مابقی این دو خط قطری را نیز در سال ۹۶ به پایان خواهیم رساند.

حسینی ادامه داد: مجموع خط شش، هفت و خط فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۰۰کیلومتر خواهد بود و در این مسیر ۶۰ ایستگاه تعریف شده است.

وی از قول مساعد مسئولان دولت به منظور تأمین واگن‌های مترو خبر داد و اذعان کرد: بر اساس قانون ۵۰ درصد مسئولان دولت قول مساعد داده اند که ۱۲۰۰ واگن را در اختیار مدیریت شهری قرار داده تا ما بتوانیم خطوط باقیمانده مترو را به اتمام برسانیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص وضعیت تاکسی های پیکان فرسوده موجود در شهر تهران خاطر نشان کرد: براساس اجرای طرح پلاک به پلاک به دنبال نوسازی تاکسی های فرسوده به ویژه تاکسی های پیکان هستیم و تا کنون نیز ۲۰۰۰ تاکسی فرسوده پیکان از چرخه خارج شده اند.

حسینی تأکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری تمام تاکسی‌های پیکان فرسوده از چرخه فعالیت در شهر تهران خارج شده و اسقاط می شوند.

وی با بیان اینکه مسافربرهای شخصی غیرقانونی هستند، تصریح کرد: مسافربرهای شخصی یک بار ساماندهی شده و بعد از آن شاهد فعالیت تاکسی‌های سبز رنگ درشهر تهران بودیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: به هیچ وجه قصد به رسمیت شناختن مسافربرهای شخصی را نداریم و فعالیت این عده غیر قانونی به حساب می آید.

حسینی با ارائه آماری از تعداد مینی بوس های فرسوده موجود در شهر تهران گفت: ۲۰۰۰هزار مینی بوس فرسوده در شهر تهران تردد می کنند که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شده و جایگزین هایی برای آنها تعریف شود.

وی از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور احداث خطوط LRT در شهر تهران خبر داد و اظهار کرد: مطالعات اولیه به منظور احداث خطوط LRT در شهر تهران صورت گرفته و بافت تاریخی منطقه ۱۲ در اولویت احداث این خطوط قرار دارند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: هم اکنون وضعیت تردد اتوبوس های BRT در خطوطی همانند آزادی، انقلاب وامام حسین (ع) به شدت وخیم بوده و نیاز است خطوط LRT در این مسیرها نیز تعریف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا