ورزشی

تا دو ماه پیش سرمربی پرسپولیس تصمیمات را می‌گرفت و امروز یک نفر دیگر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد مایلی‌کهن در واکنش به اقدامات و اظهارنظرهای حمیدرضا سیاسی، رئیس هیأت مدیره پرسپولیس اظهار داشت: چه زمانی این مسائل نبوده و این مسائل همیشه در پرسپولیس وجود داشته است. از زمانی که من می‌دانم این موضوع همیشه در همه زمینه‌ها در این تیم وجود داشته و مشکل پرسپولیس این بوده که ساختار مناسب نداشته و شرح وظایف نیز مشخص نبوده است. بنابراین و با این حساب مشکل پرسپولیس این است که این باشگاه همیشه روی کاکل یک نفر می‌چرخیده و این موضوع جدیدی نیست.

وی ادامه داد: در مورد صحبت‌های سیاسی خیلی در جریان نیستم اما باز هم تأکید می‌کنم که پرسپولیس مشکل ساختاری دارد و اینکه این برود و آن بیاید نیست و سال‌ها این موضوع اتفاق افتاده و این مشکل هم حل نشده است. البته این موضوع ربطی به پرسپولیس ندارد و در استقلال هم این مشکل وجود دارد.

مایلی‌کهن گفت: اگر تیمی تبدیل به باشگاه شود، آن وقت باشگاه یکسری چارچوب‌های مشخصی دارد و آدم‌ها باید بر اساس آن چارچوب ها حرکت کنند و نباید این طور باشد که یک مربی یا مدیر یا هر فرد دیگری تمام تصمیمات را گرفته و به هر نحوی حرف خود را به کرسی بنشاند. تا دو ماه پیش که یک مربی تمام تصمیمات را در پرسپولیس می‌گرفت و امروز هم این داستان به نحو دیگری در حال تکرار است و برعکس شده است.

وی افزود: اگر باشگاه دارای ساختار مناسب باشد و شرح وظابف آدم‌ها مشخص باشد هیچ‌گاه این اتفاقات پیش نمی‌آید چرا که آدم‌ها بر اساس این شرح وظایف حرکت خواهند کرد و دیگر مشخص است که هر فرد چه کاری را باید انجام دهد.

پیشکسوت پرسپولیس گفت:‌ هیچ جای دنیا نه مربی همه کاره است و نه رئیس هیأت مدیره و نه مدیر عامل و همه بر اساس ساختارها و شرح وظایف خود عمل می‌کنند.

مایلی‌کهن تأکیدکرد: حدود ۲۰ سال در پرسپولیس حضور داشتم و ۴۵ سال است که پرسپولیسی هستم اما واقعیت امر این است که اگر حق آب و گلی را کنار بگذاریم، اگر پرسپولیس می‌خواهد به باشگاه تبدیل شود باید ساختار و چارت مناسب داشته باشد. نباید این طور باشد که اگر امروز این تیم دولتی است و فردا خصوصی شد، وضعش بهتر شود یا برعکس. ضمن اینکه پرسپولیس نباید روی کاکل تک نفرات بچرخد، حال این تک نفر می‌خواهد سرمربی باشد یا رئیس هیأت مدیره یا مدیرعامل یا هر فرد دیگری. تا وقتی شرایط این طور باشد هر روز یک داستان و بازی جدید در این تیم ایجاد خواهد شد.

وی افزود: حالا این بنده خدا که پول خرج می کند، برخی ساعتی یک میلیون تومان می گرفتند و با کت و شلوار به تمرین می آمدند و وقتی هم در تیم مقابل تیم‌شان گل می‌زند، سرشان به آسمان می‌رسید.

وی در مورد اینکه چرا فوتبال‌مان در بازی‌های آسیایی ضعیف‌ترین نتیجه را در بین سایر رشته‌ها کسب کرد، تصریح کرد: در خیلی از مواقع نتایج در داخل زمین مشخص نشده و شما اگر بخواهی به خودت بنازی که چندین کاپ را جمع کرده‌ای، درست نیست چون همیشه مشخص بوده که در برخی مواقع نتایج در زمین مشخص نشده است. به همین دلیل وقتی تیم‌های ما از داخل کشور پایشان را بیرون می‌گذارند دیگر موفقیتی به دست نمی‌آید و یکی از دلایل عمده‌اش همان است که گفتم. 

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: کدام تیم یا باشگاه داخلی ما در آسیا موفق بوده است؟ این واقعیتی است که برخی تیم‌ها در داخل کشور به دلایل مختلف از یکسری امتیازها برخوردار هستند که باعث می‌شود تا پایشان را از کشور بیرون می‌گذارند آبروریزی به راه بیافتد. چون در خارج از کشور این آوانس‌ها وجود ندارد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر فوتبال به ضعیف‌ترین ورزش این مملکت تبدیل شده است. آیا واقعا باید این طور باشد؟ اما همین ضعف در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ هم به اثبات رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا