اجتماعی و فرهنگی

ضوابط برپایی سیرک سختگیرانه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین معصومه ابتکار در واکنش به کند کردن دندان حیوانات وحشی در سیرک‌‌ها و قرار دادن طعمه‌های زنده در اختیار آنها برای دریده شدن در حضور تماشاچی‌ها،  اظهار داشت: سازمان محیط زیست به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد از حیات وحش و حیوانات در سیرک‌ها سوء استفاده شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با تأکید بر ضرورت درنظر گرفتن قوانین و ضوابط سختگیرانه برای برپایی و اداره سیرک‌ها در کشور، افزود: باید توجه داشت که نمی‌توان یک شبه فعالیت‌ تمامی سیرک‌های کشور را متوقف شود و در این میان باید شرایط  به گونه‌ای باشد که در ابتدای امر حیوان آزاری در سیرک‌ها صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه تعطیلی و توقف فعالیت سیرک‌ها زمان بر است، یادآور شد: به منظور تحقق این مهم باید شرایط  و ضوابط فعالیت در سیرک‌ها به قدری سختگیرانه در نظر گرفته شود تا برپایی سیرک برای هیچ شخصی از صرفه اقتصادی برخوردار نباشد؛ چرا که تعطیلی یک شبه سیرک‌ها امکان‌پذیر نیست.

معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود درباره اینکه آیا در سال جاری  فعالیت برخی از سیرک‌ها به دلیل عدم رعایت ضوابط و قوانین لازم متوقف شده‌ است؟ خاطرنشان کرد: امسال  به دنبال عدم رعایت ضوابط و مقررات لازم فعالیت تعدادی از سیرک‌های کشور متوقف شد و لغو مجوز شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا