مدیریت شهری

نظر مدیر عامل آتش نشانی تهران درباره درخواست فرمانده ناجا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سعید شریف زاده در حاشیه جشن بزرگ آتش نشانان که در برج میلاد تهران برگزار شد درباره برنامه‌های هفته آتش نشان اظهار کرد: طی یک هفته آینده چهار ایستگاه در بخشهای مختلف شهر افتتاح خواهد شد که با این حساب تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی تهران به عدد ۱۱۲ خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه برای افزایش ایستگاه‌ها به تعداد ۱۲۰ تا پایان امسال برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته گفت: کار ساخت این ایستگاه‌ها آغاز شده و به مرور تا پایان سال تکمیل می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به افتتاح سامانه هوشمند GIS‌ برای آتش نشانی گفت: به وسیله این نرم افزار هوشمند امکان اطلاع از موقعیت حریق و حادثه و همچنین اطلاعات مربوط به مسیرها در نمایشگری که در اختیار فرمانده قرار گرفته قابل مشاهده است.

 

شریف زاده با بیان اینکه این نرم افزار به مدت دو ماه به شکل پایلوت در منطقه پنج عملیات یعنی محدوده بازار اجرایی می‌شود گفت: پس از آن و با رفع نواقص، این سامانه در سراسر شهر تهران اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 

وی برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی آتش نشانان،‌ حضور در حرم امام و سخنرانی در نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته آتش نشان اعلام کرد.

شریف زاده درباره درخواست فرمانده نیروی انتظامی در خصوص یکپارچه شدن دستگاه‌های امدادی شامل اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر به ایسنا گفت: هر طرحی محاسن و معایبی دارد اما به نظر می‌رسد طرح یکپارچگی دارای محاسن بیشتری است.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به مدل دستگاه امداد و نجات در سایر کشورها گفت: مدل‌های مختلفی در این باره وجود دارد که یک مورد اعزام اورژانس و آتش نشانی و فعالیتشان تحت عنوان سازمان دفاع شهری است البته در برخی دیگر از کشورها نیز این مجموعه‌ها زیر نظر وزارت کشور، ارتش و … هستند که این موضوع در کشور ما نیز می‌تواند به اشکال مختلف اجرا شود.

 

شریف زاده با بیان اینکه تصمیم گیری در این خصوص بر عهده وزارت کشور و مجلس است، اظهار کرد: آتش نشانی تهران تاکیدی ندارد که به عنوان راهبر این موضوع فعالیت کند. تلاش ما بر این است که سازمانمان را به ایده آل‌ها نزدیک کنیم.

 

وی با بیان اینکه با سازمان‌هایی نظیر اورژانس،‌ هلال احمر، پلیس و غیره هماهنگ هستیم گفت: اما به هر حال حوادثی نظیر آتش سوزی جنگل‌ها، حوادث جاده‌ای مانند آنچه که میان دو اتوبوس اسکانیا رخ داد و اتفاقات مختلف جای خالی چنین سازمانی به چشم می‌خورد و به نظرم مشکلات مطرح شده نیز مربوط به همین حوزه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا