اجتماعی و فرهنگی

تجویز رایگان غذای ویژه بیماران در بیمارستانهای دولتی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رسول دیناروند در رابطه با راه‌اندازی بخش مراقبت‌های دارویی در بیمارستان‌ها گفت: هم‌ اکنون بخش مراقبت دارویی در برخی بیمارستان‌ها ایجاد شده و درخواست ما از کسانی که در حوزه بیمارستان‌سازی فعالیت می‌کنند این است که زیرساخت فیزیکی برای چنین بخشی در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در برخی بیمارستان‌های بزرگ تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران، بخش مراقبت دارویی راه اندازی شده و هیأت علمی داروسازی بالینی در این بخش مستقر شده‌اند.

دیناروند گفت: علاوه بر فعال شدن بخش مراقبت‌های دارویی، در مورد غذاهایی که برای بیماران موردنیاز است که جزو غذاهای معمولی نبوده و ویژه بیماران است، نیاز به فرمولاسیون دارد و گاهی از طریق تیوپ باید به بیمار داده شود یا داروهای شیمی درمانی در این بخش توصیه و تجویز می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: برای این خدماتی که بیماران از بخش مراقبت‌های دارویی خواهند گرفت،‌هزینه‌ای جداگانه پرداخت نمی‌شود بلکه هزینه آن جزو هزینه‌های کلی بیمارستان است و هزینه‌ بیشتر به بیمارستان‌ها تحمیل می‌شود نه به بیمار.

 

وی گفت: این خدمت اکنون در برخی بیمارستانها شروع شده و به مرور در  بیمارستانهای دولتی گسترش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم اگر این بخش فعال شود، تجویز دارو طبق پروتکل صورت خواهد گرفت و مسئولیت عمده تجویز به این حوزه اختصاص پیدا می‌کند، در نتیجه در هزینه صرفه‌جویی خواهد شد.

دیناروند گفت:‌ با راه‌اندازی بخش مراقبت‌های دارویی همچنین مصرف بی‌رویه دارو در بیمارستان‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا