اجتماعی و فرهنگی

آخرین وضعیت دانش‌آموزان آسیب‌دیده چالوسی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین بعد از ظهر یکشنبه (دیروز) تصادف سرویس مدرسه در مرزن‌آباد چالوس سبب زخمی شدن هفت دانش‌آموز شد.

 در این سانحه یک دستگاه نیسان با پیکان حامل دانش‌آموزان برخورد کرد و  هفت نفر از سرنشینان پیکان دچار مصدومیت شدند و به بیمارستان طالقانی چالوس انتقال داده شدند که با رسانه‌ای شدن این حادثه، اظهارنظرهای متفاوتی درباره این تصادف از سوی مسئولان شهرستان چالوس عنوان شده است که خبرگزاری فارس برای تنویر افکار عمومی همه آنها را در اختیار خوانندگان این رسانه قرار می‌دهد.

*مصدومان حادثه ۴ نفر بودند

محمدناصر زندی فرماندار چالوس با بیان اینکه چهار نفر از دانش‌آموزان مرزن‌آبادی بعد از ظهر یکشنبه در دوراهی ماسال ـ مرزن‌آباد در اثر تصادف یک ‌خودروی پیکان سواری با یک نیسان دچار سانحه شده‌اند، گفت: این دانش‌آموزان پس از انتقال به بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس تحت مداوا قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی تعدادی از دانش‌آموزان آسیب‌دیده مناسب است و یک نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

زندی از تلاش به‌موقع ریاست و پرسنل بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس قدردانی کرد و افزود: با تلاش کادر پزشکی این بیمارستان که بدون هیچ‌گونه تأخیری اقدامات لازم را برای بهبود حال آسیب‌دیدگان انجام دادند، خوشبختانه خطر از حادثه‌دیدگان دور شد.

وی خاطرنشان کرد: خودروی پیکان حامل دانش‌آموزان، به‌ عنوان سرویس ایاب و ذهاب آنها نبود بلکه این سرویس از طرف خانواده‌های دانش‌آموزان مسئولیت رفت ‌و آمد آنها را بر عهده داشته است.

*بستری شدن یک مصدوم در بخش مراقبت‎های ویژه

رئیس بیمارستان طالقانی چالوس نیز درباره اقدامات انجام شده برای مصدومان این حادثه گفت: با اعزام دانش‌آموزان حادثه‌دیده به این مرکز، اقدامات ویژه‌ای برای مداوای آنها صورت پذیرفت.

محمد خواجوی تصریح کرد: کادر بیمارستان تمام تلاش خود را در بهبود وضعیت دانش‌آموزان حادثه‌دیده به‌کار بستند که یک نفر از مصدومان در بخش‌ ICU بستری است و حال بقیه مساعد است.

وی بیان داشت: با وجود امکانات و تجهیزات و پرسنل متخصص در بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس، توانستیم در کمترین زمان بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهیم.

*خودروی پیکان، سرویس دانش‌آموزان نبوده است

مدیر اداره آموزش و پرورش چالوس نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از مجموع چهار دانش‌آموز که بعد از ظهر یکشنبه (دیروز) دچار سانحه شدند، سه نفر از آنها در مقطع ابتدایی و یک نفر نیز در مقطع دبیرستان بوده است.

محمدصادق فرزیب با اعلام اینکه از مجموع چهار نفر، حال سه نفر مناسب است، افزود: در بین حادثه‌دیدگان تنها دانش‌آموز دبیرستانی شرایط ویژه‌ای دارد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

وی با اعلام اینکه خودروی پیکان، سرویس دانش‌آموزان نبوده است، اظهار داشت: در خودروی پیکان علاوه بر دانش‌آموزان افراد دیگری هم حضور داشتند و به دلیل کمبود دانش‌آموز در روستاها دانش‌آموزانی که به مدارس شهر می‌آیند از خودروهای خطی برای ایاب و ذهاب استفاده می‌کنند.

فرزیب اذعان داشت: بر اساس نظر کارشناسی پلیس راه در این تصادف، خودروی نیسان به‌عنوان مقصر شناخته شد.

حدیث گردکلی رئیس شبکه بهداشت و درمان چالوس نیز با اشاره به اینکه در این حادثه دو دانش‌آموز دختر و چهار پسر و راننده پیکان دچار مصدومیت شده‌اند، گفت: حال دو نفر از مصدومان این حادثه که یک دختر و یک پسر هستند، وخیم گزارش شده است.

به گزارش فارس، حادثه عصر یکشنبه تصادف دو خودرو بوده است که دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه و یا برگشتن از مدرسه به منزل سوار آن شده بودند. اینکه از سوی مسئولان عنوان شود خودرویی که تصادف کرده، سرویس دانش‌آموزان نبوده است در شرایط فعلی کارگشا نیست و فقط پاک کردن صورت مسئله است. همچنین تعداد مصدومان این حادثه از سوی اورژانس، آموزش و پرورش، بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان متناقض اعلام شده است که قضاوت درباره این مسئله نیز به عهده خوانندگان گذاشته می‎شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا