شورای شهر

اعتراض شورایی ها به تخریب شبانه خانه «توران»

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین غلامرضا انصاری در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت:شهر موجود زنده است و نیاز به تنفس دارد.

وی ادامه داد:متاسفانه در حالی که در دنیا بحث گردشگری در اولویت اقتصاد دارد، در ایران به این موضوع بی‌توجه هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به آثار تاریخی تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه در چند روز اخیر شاهد تخریب خانه توران، همسر سوم رضا شاه بوده‌ایم که یک سازمان دولتی به خود جسارت داده که شبانه خانه را تخریب کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز بحث اولویت گردشگری در اقتصاد جهانی به جایی رسیده است کشورهایی که بی‌هویت تاریخی هستند برای خود هویت تاریخی جذب می‌کنند.

وی گفت: در جلسات قبل از شورا ثبت خانه توران توسط شورا و کمیته میراث مورد پیگیری قرار گرفت و سازمان میراث فرهنگی خانه توران را ثبت اضطراری کرد.

وی افزود: یکی از نهادهایی که از بودجه دولت استفاده می‌کند و خانه توران را مصادره کرده‌اند شبانه علی‌رغم حضور ماموران شهرداری این ساختمان را تخریب می‌کنند.

انصاری بیان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند بقیه هم احساس می‌کنند اگر زوری داشته باشند می‌توانند نسبت به تخریب ساختمان اقدام کنند و شورا با جدیت بیشتری باید در مورد این تخلفات اقدام کند.

وی ادامه داد: برهمین اساس پیشنهاد می‌شود شورای شهر تهران مصوبه‌ای را در نظر بگیرد تابه این موارد، به هیچ وجه اجازه ساخت و ساز داده نشود و با جدیت با اینگونه تخلفات برخورد شود چراکه قطعا در آینده در مورد اینگونه تخریب‌ها شرم‌سار خواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا