شورای شهر

گزارش ورزشی گودرزی در صحن شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمود گودرزی که امروز مهمان شورای شهر تهران بود در حال ارایه سخنرانی در خصوص عملکرد وزارت ورزش و گزارشی درباره مدال‌آوری ایران در تمام ادوار المپیک بود. با این حال برخی از اعضای شورا در حال صحبت کردن با یکدیگر بودند و به سخنان وزیر کم‌اعتنایی کردند. گودرزی نیز با ناراحتی خطاب به اعضای شورا گفت: اگر این بحث‌ها برای اعضا جذابیت ندارد، من دیگر ادامه ندهم.

پس‌ازآن مهدی چمران ریاست شورا خطاب به حاضرین گفت: من خواهش می‌کنم به سخنان وزیر گوش دهید، صحبت‌های مهمی است.

و گودرزی به صحبت‌هایش ادامه داد.

 

وی با بیان اینکه اگر اضافه وزن داشته باشیم ۳ سال از عمر ۷۳ سال کم می‌شود، افزود: در صورت چاقی ۵ سال از عمر افراد کاسته می‌شود.

 

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در خوشبینانه ترین حالت تنها ۲۰ درصد از ایرانی‌ها ورزش می‌کنند، تصریح کرد: در ایران از هر ۲۰ نفر به دلیل ورزش نکردن یک نفر دارو مصرف می‌کند.

 

گودرزی با اشاره به بررسی دانشجویان کارشناسی ارشد برای چاقی بیش از مقطع راهنمایی تاکید کرد: از مسیر انقلاب به بعد چاقی در دختران رو به افزایش است.

 

وی با بیان اینکه در ایران ۸۰ درصد مرگ‌ها به دلیل سکته است، گفت: امروزه سکته در بیماران قلبی شیوع بیشتری دارد در حالی که می‌توان با ورزش ۲۰ تا ۶۰ درصد این امر را کاهش داد.

 

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این‌که یا ورزش کردن می‌توان بین ۲۷ تا ۴۰ درصد سکته مغزی را در مردان کاهش دهیم، بیان کرد: بعد از ۱۲ هفته با تمرین مداوم می‌توان فشارخون را از ۱۶/۲ به ۱۳/۶۴ کاهش داد.

 

وی با بیان اینکه در کشور ما ۱۴/۸۵ صدم درصد از مردم بین یک تا دو روز در هفته ورزش می‌کنند، ادامه داد: ۷۱ درصد از مردم هرگز ورزش نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا