ورزشی

نجف نژاد:استیضاح نکردن گودرزی اشتباه مجلس نهم بود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مقداد نجف‌نژاد درباره شرایط استقلال و شایعات تغییرات هیأت مدیره اظهار داشت: قبلا هم گفته‌‌ام استقلال وقتی مقتدر می‌شود که هیأت مدیره مقتدری داشته باشد. من باشم یا نباشم مهم نیست و اصلا به خدا قسم ناراحت نمی شوم و اصلا دوست ندارم به هر قیمتی باشم. اگر قرار باشد اسم من باشد اما در تصمیم‌گیری‌ها نباشم می‌خواهم نباشم.

وی در پاسخ به این سوال که مگر اعضای هیأت مدیره در تصمیم‌گیری‌های باشگاه استقلال نقشی ندارند، گفت: گاهی  مواقع نقش نداریم. تصمیم‌گیری باید در زمان درست صورت گیرد. امسال استقلال می‌توانست دو جام قهرمانی داشته باشد اما اگر دخالت‌های آقایان نبود قهرمان می‌شدیم. برخی از دوستان مدام در هیأت مدیره می‌گفتند مظلومی باید بماند و این مسئله را از قول وزیر اعلام می‌کردند در حالیکه من مخالف بودم. وزیر اگر مسئولیتی را به عده‌ای می‌دهد باید دل این را هم داشته باشد که اختیار آن کار را به افراد انتخاب شده بدهد. ولی متأسفانه او خودش می‌خواهد در تصمیم‌گیری‌ها دخالت کند.

نجف‌نژاد در خصوص اینکه معمولا وزیر ورزش تأکید می‌کند در امور پرسپولیس و استقلال دخالت نمی‌کند، گفت: او این حرف را می‌زند اما دخالت می‌کند.او خودش می‌خواهد مدیرعامل انتخاب کند، اسپانسر بگیرد و سرمربی تعیین کند. این مدل کار کردن که فایده ندارد.اگر ما راننده هستیم باید فرمان هم دست ما باشد. من تا به حال این مدلی کار نکرده‌ام و جایی که احساس می‌کردم باید در تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته مخالفت می‌کردم، مخالفت می‌کردم و جاهایی مخالفت جدی من نتیجه داد. هنوز هم می‌گویم ما منصوریان را دیر انتخاب کردیم ولی باز جای شکرش باقی است که توانستم این حرفم را به کرسی بنشانم که منصوریان سرمربی شود. دیدید که در همان قدم اول هم خوب حرکت کردیم اما ما را متوقف کردند و نگذاشتند نیرو بگیریم.

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال ادامه داد:‌من از عید تا به حال از وزیر وقت خواستم تا با او درباره مسائل استقلال صحبت کنم و به او بگویم اگر برنامه‌ای دارد و نظری دارد همین حالا بگوید. اگر می‌خواهد دخالت کند نظرش را بگوید نه اینکه در کوران تصمیم‌گیری دخالت کند اما او به من وقت نداد. من با وزرای زیادی کار کردم که هیچ کدام این مدلی نبودند اما آقای گودرزی بسته فکر می‌کند و حتی به همین دلیل بود که دوستان ما در مجلس به دنبال استیضاحش بودند. او استاد خوبی است و فرد محترم اما در کار اجرایی وزارت رزومه عملی ندارد و در امور مختلف می‌خواهد دخل و تصرف کند.

نجف‌نژاد تصریح کرد: روزی که اعلام شد اعضای هیأت مدیره استقلال در مورد تصمیم‌گیری سرمربی صحبت نکنند همه این تصمیم را قبول کردیم. البته بعد از اینکه دو جلسه گذاشتیم به آقایان گفتم اگر هر چه زودتر تصمیم‌گیری نکنند من با مردم حرف می‌زنم که خوشبختانه همان روز نظرمان اعلام شد. جالب است درست در روزی که من این حرف را در هیأت مدیره زدم وزیر ورزش تهدید کرد که اگر کسی از هیأت مدیره استقلال صحبت کند اخراج می‌شود و جالب‌تر که فردای همان روز مسعود معینی بدترین الفاظ را در مورد من به کار برد و در حالیکه وزیر گفته بود کسی صحبت نکند نه تنها به معینی خرده نگرفتند بلکه او را تشویق هم کردند. به هر حال وقتی برخی جلسات پنهانی انجام می‌شود برای این است که تا‌ از آقایان برای مصاحبه‌هایشان بهره ببرند. وزیر ورزش در امور فدراسیون هم دخالت می‌کند. البته من از جلوگیری استیضاح وزیر پشیمان نیستم اما ایشان از همه ظرفیت‌های مدیریتی خود استفاده نمی‌کند. او حتی در استفاده از قوانین هم دوگانه رفتار می‌کند مثل قانون بازنشسته‌ها. به نظر من مجلس که آن زمان اشتباه کرد هر چند که ما کمال همکاری را با وزیر انجام دادیم.

وی درباره اینکه شب گذشته وزیر ورزش اعلام کرده شرایط هیأت مدیره استقلال به گونه‌ای است که سرپرست باشگاه نمی‌تواند مدیرعامل شود، گفت:‌این حرف که جدید نیست و نمی‌دانم چرا حالا وزیر این صحبت را می‌کند. مدت‌هاست که می‌گوییم استقلال نیاز به مدیرعامل تمام وقت دارد. حتی در این باره من با افشارزاده صحبت کردم و خودش هم این مسئله را قبول کرد ولی جالب است که به یکباره نام منصور قنبرزاده مطرح شد. در حالیکه او اصلا گزینه هیأت مدیره نبود. اگر قرار بود مدیرعاملی انتخاب شود باید در هیأت مدیره تصمیم‌گیری می‌کردیم. هیأت مدیره‌ای که اختیار نداشته باشد فایده‌ای ندارد.

نجف‌نژاد درباره اینکه گفته می‌شود برخی از مدیران باشگاه استقلال،‌ پرسپولیسی هستند، گفت: من چنین چیزی را ندیدم به این شکل. شاید باشگاه در برخی از مواقع در تصمیم‌گیری‌هایش منفعل بود در هر صورت باز هم می‌گویم من استقلال را تحت هر شرایطی نمی‌خواهم. به هیچکس هم بابت ماندن التماس نمی‌کنم و اگر هم پیغامی برای وزیر فرستادم این بوده که از عید تا به حال از او وقت خواستیم اما او وقتی برای هیأت مدیره استقلال قائل نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا