اجتماعی و فرهنگی

انتظار برای تصویب قانون حفاظت از تالاب‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محسن سلیمانی روزبهانی مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در نشست خبری معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت هفته محیط زیست گفت: جریانی در جهان شکل گرفته است که می‌خواهد هرچه بیشتر بر محیط زیست و ارتباط آن با مسئله زندگی روزمره مردم تاکید کند.

وی با بیان اینکه در طرح تالاب‌های ایران، ۷ تالاب چغاخور، هامون، میغان، آلاگل آلماگل آجیگل، حرای میناب، زریوار و حله به عنوان اولویت کاری و با توزیع جغرافیایی از سراسر کشور در نظر گرفته شد، اعلام کرد: هدف ما درگیر کردن همه نهادهای توسعه‌ای و جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد است. پروژه مشارکت مردمی در طرح حفاظت دریاچه ارومیه یک نمونه واقعی از درگیر کردن مردم بود.

سلیمانی ادامه داد: برایمان بسیار مهم است که قانون حفاظت احیا و مدیریت تالاب‌ها که در مجلس گذشته بارها رفت و برگشت را در مجلس جدید تصویب کنیم.

وی با اعلام اینکه تدوین راهبردها و برنامه اقدام حفاظت تالاب‌های کشور را نهایی می‌کنیم، تصریح کرد: پررنگ کردن مسئولیت اجتماعی در حفاظت تالاب‌ها و احیای اکوسیستم‌های تالابی را دنبال می‌کنیم.

مدیر طرح حفاظت تالاب‌های کشور در پایان تدوین برنامه اقتصادی تجاری برای مناطق حفاظت شده محیط زیست و ورود ارزش‌گذاری اقتصادی به ادبیات محیط زیست کشور را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا