اجتماعی و فرهنگی

شایع ترین حوادث طبیعی که تهران را تهدید می کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس استاد تقی زاده با بیان اینکه تهران جزو شهرهایی است که در معرض مخاطرات طبیعی قرار دارد، گفت: در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مطالعاتی برای تهیه شناسنامه ایمنی و خطرپذیری محلات انجام شده و این شناسنامه‌ها نیز تهیه شده است که به زودی نسخه نهایی و بازنگری شده آن نیز تکمیل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سیل، زمین‌لرزه، رانش زمین و فرونشست زمین جزو مخاطراتی هستند که بیشترین تهدید را برای تهران دارند، اظهارکرد: در برنامه ریزی‌ها باید میزان مقاومت و تاب آوری شهر در برابر تمامی مخاطرات به ویژه موارد گفته شده افزایش یابد.

 

قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران درباره اقدامات انجام شده در این زمینه نیز به ایسنا گفت:‌سامانه هشدار سیل و زلزله امسال آغاز به کار کرده و گرچه به شکل پایلوت اجرایی شده اما در صورت تامین اعتبارات تا پایان امسال توسعه پیدا خواهد کرد.

تقی زاده درباره فعالیت این سامانه ها نیز گفت: سامانه هشدار زمین لرزه این قابلیت را دارد که هنگام وقوع زمین لرزه جریان گاز و آب و برق را قطع کند و البته اقدامات دیگری نیز به واسطه این سامانه انجام می‌شود. سامانه هشدار سیل نیز سازوکار متفاوتی دارد و می‌تواند با استفاده از داده‌های هواشناسی و … نسبت به وقوع سیل هشدار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا