ورزشی

کی روش:باید بهترین‌ها در اختیار تیم ملی باشد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین کارلوس کی‌روش در مصاحبه با خبرنگاران در پایان تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران، گفت: همانطور که اطلاع دارید این اردو را از مدت‌ها قبل برنامه ریزی کردیم که برای برنامه ریزی آن با مشکلاتی روبرو بودیم.

وی افزود: طی جلسات متعددی که با مهدی تاج داشتیم سعی کردیم بخشی از مشکلات را تصحیح کنیم. برای بهبود شرایط و رسیدن به موفقیت راهی به‌جز اینکه مشکلات را تصحیح کنیم، نداریم.

سرمربی تیم ملی در ادامه یادآور شد: برخی از بازیکنان به خاطر برنامه جام حذفی نمی‌توانند در برنامه حاضر شوند، امیدوارم این دفعه آخری باشد که با این مشکلات روبه‌رو می‌شویم. راجع‌به زمین تمرین هم به ما قول‌هایی داده بودند که می‌توانیم در زمین آزادی تمرین کنیم که متأسفانه به آن پایبند نبودند. اگر خواهان این هستیم که تیم ملی و بازیکنان به بهترین شکل کار کنند، باید به وعده‌ها و قول‌هایی که می‌دهند به‌خوبی جامه عمل بپوشانند.

کی‌روش در رابطه با البسه تیم ملی عنوان کرد: طبق نظر مهدی تاج این تصمیم یک تصمیم موقت است، فقط در اولین اردو از این لباس‌ها استفاده می‌کنیم. قرار است بنده نظرم را از لحاظ جنس و کیفیت لباس‌ها طبق مسائل فنی به رئیس فدراسیون اعلام کنم؛ چراکه تنها بخشی که مربوط به من می‌شود، اظهارنظر در باره کیفیت فنی لباس‌ها است و باید از لحاظ استانداردهای لازم نظرم را به رئیس فدراسیون بگویم.

وی افزود: امیدوارم از امروز به بعد مشکل حضور سربازان هم حل شود؛ چراکه این مسئله برای هیچ کسی قابل قبول نیست که بازیکنان سرباز برای باشگاه‌شان بازی کنند، ولی برای تیم ملی به میدان نروند. تاج در حال تلاش است تا این مشکل را برطرف کند.

سرمربی تیم ملی، در ادامه خاطرنشان کرد: امروز جلسه‌ای با سازمان لیگ برای برنامه‌های آتی تیم ملی داریم و سعی می‌کنیم در برنامه‌های آینده ضمن فراهم کردن شرایط لازم جهت آماده‌سازی تیم ملی، برنامه‌ها و منافع باشگاه‌ها را هم مدنظر قرار دهیم تا کارها به بهترین شکل انجام شود.

وی در ادامه گفت: از صحبت‌هایی که انجام دادم سه نتیجه می‌گیرم، نتیجه اول اینکه رسانه‌ها هم در راستای کمک به تیم ملی نقش پررنگی دارند. قبلاً هم تأکید کرده‌ام جام جهانی برای ما از خرداد و اولین مسابقه که مقابل قطر است، شروع خواهد شد. ما باید از همین حالا صعودمان را به جام جهانی قطعی کنیم. عدم حضور در جام جهانی لطمه بزرگی به فوتبال می‌زند. باید نقش‌هایمان را درست ایفا کنیم و هدف حضور در جام جهانی را رنگ واقعیت ببخشیم، توقع فوتبال‌دوستان و اعضای فدراسیون از من بالاست، پس ما هم باید این توقع را داشته باشیم که مورد حمایت لازم قرار بگیریم، آن وقت می‌توانیم به صعود امیدوار باشیم، مثلاً اگر نیاز به زمین داریم باید بهترین و باکیفیت‌ترین زمین در اختیار تیم ملی قرار بگیرد. اگر نیاز به لباس داریم باید بهترین لباس را به ما بدهند، اگر اردو می‌خواهیم باید به بهترین اردو برویم، اگر نیاز به حضور بازیکنان داریم باید این کار انجام شود، بدون بازیکن نمی‌توان نتیجه گرفت.

کی‌روش در مورد نتیجه دوم صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: مسئولان، مربیان، بازیکنان و کادر اداری باید دست به دست هم دهند تا هدفی که داریم محقق شود.

سرمربی تیم ملی، در ادامه عنوان کرد: نتیجه آخر صحبت‌هایم این است که باید صعود تیم ملی به جام جهانی روسیه به بالاترین اولویت فوتبال ایران در ۱۲ ماه آینده تبدیل شود.

کی‌روش در مورد کوچک بودن زمین پژوهشگاه نفت و پاسخ به این سوال که آیا در این زمین می توان کار تاکتیکی مناسبی انجام داد، اظهار داشت: دیگر قصد صحبت در این مورد را ندارم. فقط باید به این نکته اشاره کنم که حضور ما در این زمین به واسطه کمک وزیر نفت و نظر مساعد مسئولان پژوهشگاه نفت است که باید از آنها تشکر کنم، ما برای رسیدن به موفقیت باید بهترین‌ها را داشته باشیم. هر زمان برای نیازهای‌مان گزینه دوم را انتخاب کردیم، یعنی انتخاب اشتباهی داشته‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا