مدیریت شهری

تا زمانی از من خسته نشوند شهردار می مانم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدباقر قالیباف ضمن ابراز تمایلش نسبت به شرکت در این پرسش و پاسخ تأکید کرد: وقتی متوجه شدم که برخلاف مراسم معمول که در آن تنها به سخنرانی یک‌طرفه پرداخته می‌شد، قرار است به پرسش جوانان پاسخ دهم از این کار استقبال کردم.

 

 در نخستین سوال از شهردار تهران پرسیده شد که در دوران جوانی چه تفریحی داشته‌اند و آیا مدیران جمهوری اسلامی ایران حاضر هستند مسئولیت‌های بزرگ را به جوانان محول کنند که شهردار تهران در پاسخ گفت: آغاز جوانی ما با طلوع فجر انقلاب همراه بود و همه‌ جوانی ما در قبل از انقلاب نیز به مبارزه گذشت، تا آمدیم دست چپ و راست را بشناسیم بحث جنگ و جبهه مطرح شد و به جبهه رفتیم و هنگامی هم که از جبهه برمی‌گشتیم مصادف بود با انتهای دوران جوانی، اما با همه‌ی این وجود و خشونت‌هایی که در جنگ وجود دارد و سختی‌های آن اما تا این لحظه شیرین‌تر از دفاع مقدس برای ما لحظه‌ای وجود نداشته است.

 

دومین سوالی که شهردار تهران به آن پاسخ داد در خصوص آرزویی بود که در دوران جوانی داشته و محقق نشده است که وی پاسخ داد: در دوران دفاع مقدس طرز تفکر جوانان متفاوت بود خیلی در فضای آرزو و تحقق آرزوها نبودیم، بهترین شرایط در آن هنگام بودن در کنار جوانان و صمیمیت و نشاط میان همرزمان بود، همانطور که واقعیت است اکثر شهدای ما بین ۱۷ تا ۲۴ سال بودند که نشان از وجود روحیه جوانی در جبهه‌های جنگ بوده است.

 

در سومین سوال جوانان از شهردار تهران پرسیدند که در هنگام انجام پرواز به عنوان خلبان، شهر تهران توسط چه کسی مدیریت می‌شود؟ که شهردار تهران در پاسخ گفت: در دهه‌ شصت مسئولین کشوری سفرهای متعددی به خانه خدا داشتند که امام (ره) در جمله‌ای به آن‌ها گفت که مسئولیت خود را انجام دهند و آن‌هایی که مسئولیت دارند، حج نخواهند داشت. نگران نباشید قطعاً اگر ما نباشیم کارها بهتر انجام می‌شود.

 

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این سوال که اگر به سال ۸۴ بازگردد بار دیگر مسئولیت شهرداری تهران را می‌پذیرد گفت: روزی که در صحن شورا برای انتخاب شهردار حاضر شدم از من پرسیده شد که برنامه‌ای برای شهرداری تهران دارم که اعلام کردم چون قصد نداشتم شهردار شود برنامه‌ای نیز ندارم اگر این مسئولیت به من سپرده شود قطعاً ظرف چهار ماه آینده برنامه خود را اعلام خواهم کرد و قطعاً در شهرداری تهران تا زمانی که دوستان از من خسته نشوند باقی خواهم ماند.

 

پرسش بعدی جوانان از قالیباف درباره ساعات ورزش و نوع ورزش شهردار تهران بود که قالیباف در پاسخ به این سوال با اشاره به علاقه خود نسبت به ورزش گفت: هفته‌ای سه روز و هر روز یک ساعت و چهل و پنج دقیقه را به ورزش اختصاص می‌دهم. برای من بازنشستگی به معنای کنار گذاشتن کار وجود ندارد و به چرخش در حوزه‌ مدیریت به شدت تأکید دارم. تا قبل از ۵۰ سالگی ورزش‌های سخت انجام می‌دادم؛ اما پس از این سن بیشتر ورزش‌های آبی را ترجیح می‌دهم.

 

شهردار تهران در خصوص ساعات استفاده از تکنولوژی‌های روز و فضای مجازی گفت: خیلی فرصت برای دنبال کردن موضوعات در فضای مجازی ندارم اما حداکثر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز کامنت‌های اینستاگرام شخصی خود را نگاه می‌کنم. در حوزه موبایل نیز روزانه حداکثر ۳۰ دقیقه را به پاسخ به پیام‌ها اختصاص می‌دهم. البته تمامی پیام‌ها توسط دفتر بنده مطالعه می‌شوند و پیام‌هایی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند به اطلاع من می‌رسند.

 

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا حجاب یک کار فرهنگی است یا یک کار سرهنگی گفت: قطعاً کار فرهنگی است، در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که فرهنگ ما برگرفته از فرهنگ ایرانی – اسلامی است. پوشش فرهنگ ایرانی در ادوار مختلف همیشه همراه با عفت عمومی و حجاب بوده، بعد از اسلام نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته. البته امروز بحث حجاب قبل از اینکه دینی و فرهنگی باشد به بحث سیاسی و اجتماعی تبدیل شده.

شهردار تهران درباره نوع برخورد تیم حفاظتی خود با افرادی که قصد ایجاد ارتباط دارند نیز افزود: هیچ‌گاه دوستانی که همراه من هستند ممانعتی برای ارتباط من با افراد و بالعکس نخواهند داشت؛ چرا که این موضوع را من نمی‌پذیرم و اگرغیر از این باشد قطعاً برخورد می‌کنم.

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا ارشاد جوانان باید محسوس باشد یا نامحسوس گفت: جوانان را باید با رفتار خودمان ارشاد کنیم قطعاً نیازی به محسوس یا نامحسوس وجود ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا