مدیریت شهری

افتتاح گذر یلدایی در منطقه ۶/ گذری خاطره‌انگیز برای شهروندان تهرانی در بوستان لاله

شهردار منطقه۶ از افتتاح گذر یلدایی امروز، ۲۷ آذرماه با حضور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری  در محل بوستان لاله تهران خبرداد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی منطقه۶، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه اظهار کرد: شب چله از آیین باستانی ایرانیان است که به دلیل فلسفه ذاتیش و ماهیتش در برقراری اتحاد بین خانواده های ایرانی به واسطه دورهمی ها با گذشت هزاران سال از آن، هنوز یک روز محبوب بین ایرانیان محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: گذر یلدایی نیز در راستای تقویت تعاملات اجتماعی شهروندان در فضاهای شهری به بهانه شب یلدا افتتاح شد تا ضمن گرامیداشت این روز به حفظ آیین باستانی نیز کمک کند، این اقدام یک فرصت بی نظیر برای شهروندان تهرانی است تا کنار یکدیگر لحظات شادی را سپری کنند.

روحانی در تشریح جزئیات افزود: در این گذر که به تزئینات پائیزی مزین شده است، غرفه‌های مختلفی همچون انار، عرقیجات مختلف گیاهی، تغذیه سنتی، انواع چای و دمنوش‌های ویژه پائیزی و … ارائه می شود و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن بازدید از این غرفه‌ها نسبت به خرید از اجناس مختلف اقدام کنند.

شهردار منطقه شش با اشاره به اینکه این گذر تا شب یلدا برای خدمت رسانی به شهروندان فعال است گفت: در شب یلدا نیز برنامه های ویژه ای برای اجرا در این گذر برنامه ریزی شده به شهروندان توصیه می‌کنم حتما از این گذر بازدید کنند.

براساس این گزارش در بدو ورود به این گذر، چند نفر از اقوام مختلف کشور همراه با لباس‌های سنتی حضور داشتند که ضمن خیر مقدم به حاضران در گذر، از ایشان پذیرایی کرده و غرفه‌های مختلف را برای مردم توضیح می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا