شورای شهرصفحه اصلی

بی‌توجهی شهرداری به برخی مصوبات شورای شهر تهران

بی‌توجهی شهرداری به برخی مصوبات شورای شهر تهرانعضو شورای اسلامی شهر تهران از عدم توجه و اهتمام کافی شهرداری تهران به برخی مصوبات شورای شهر، گلایه کرد و گفت: هنوز در خصوص طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه در راستای تحقق شعار سال اقدامی صورت نگرفته است.
به گزارش شوراآنلاین، احمد صادقی، در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورا، طی تذکری گفت: تذکر من ناظر به عدم توجه و اهتمام کافی شهرداری تهران به برخی مصوبات و صورتجلسات و مکاتبات شوراست. برای نمونه دو مورد را مطرح می کنم: اولین مورد، مصوبه شورا با عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در کاهش تورم و افزایش تولید، مصوب ۱۲/۰۲/۱۴۰۲ یک ماده واحده است؛ به شرح زیر:”شهرداری تهران موظف است در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نسبت به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در شش حوزه مأموریتی شهرداری تهران مشتمل بر: ۱- اجتماعی و فرهنگی، ۲- حمل و نقل و ترافیک، ۳- خدمات شهری و محیط زیست، ۴- ایمنی و مدیریت بحران، ۵- شهرسازی و معماری ۶- توسعه و مدیریت و هوشمندسازی ظرف مدت حداکثر یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه اقدام نماید.” که علی رغم پیگیری‌های قبلی و با گذشت ۴ ماه، هیچ اقدامی انجام نشده است.
وی ادامه داد: دومین مورد این است که کمیسیون معماری و شهرسازی و کمیته هوشمند سازی و شفافیت در اول خرداد ۱۴۰۲ جلسه ای مشترک با نمایندگان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران برگزار کردند و منتج به ۶ بند صورتجلسه گردید که طی مکاتبه شماره ۴۲۰۶ مورخ ۰۹/۰۳/۱۴۰۲ ابلاغ گردید.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص متن مصوبه گفت: این مصوبات به شرح ذیل است؛۱- نحوه اتصال شهرداری های کشور به درگاه واحد توسط شهرداری تهران (سازمان فناوری) بررسی شود و ظرف یک هفته گزارش از سامانه وزارت کشور درخصوص سامانه یکپارچه صدور مجوز برای تمامی شهرداری ها پیگیری و به شورای شهر گزارش شود.۲ـ دستورالعمل نحوه تشکیل پرونده در درگاه واحد توسط معاونت معماری و شهرسازی (اداره کل تدوین ضوابط) تهیه و وظایف دفاتر پس از تشکیل پرونده الکترونیک در درگاه ملی ظرف یک ماه تهیه و توسط مؤسسه فناوران مشخص گردد.۳ـ تشکیل پرونده از طریق درگاه ملی مجوزها برای سه منطقه تهران به صورت آزمایشی طی دوماه انجام پذیرد. ۴ـ تعرفه تشکیل پرونده دفاتر و تعریف تعرفه اصالت سنجی مدارک ثبتی در دوره آزمایشی حذف گردد. ۵ـ در مدت اجرای طرح آزمایشی کدهای پستی(سه منطقه) قابلیت تشکیل پرونده در هیچ یک از دفاتر تهران را نداشته باشد.۶ـ آموزش دفاتر مناطق منتخب جهت طی فرآیند جدید مطابق درگاه ملی مجوزها موسسه فناوران صورت گیرد.
صادقی در ادامه گفت: متأسفانه بعد از گذشت دو ماه از جلسه، هیچ اقدامی صورت نگرفته و هیچ گزارشی هم ارسال نشده است.
وی خاطر نشان ساخت: مجدداً موضوع طی نامه شماره ۸۶۳۶ مورخ ۰۳/۰۵/۱۴۰۲ پیگیری گردید. اما این نامه هم از طرف شهرداری بدون جواب مانده و عملاً حوزه شهرسازی با این بی توجهی، مزاحم دسترسی آسان شهروندان به خدمات غیرحضوری شده است.
صادقی در اعلام تذکر خود گفت: بنابر آنچه قرائت شد؛ به شهردار محترم تهران تذکر می دهم که جایگاه و وظایف شورای اسلامی شهر تهران را به زیرمجموعه خود یادآور شده و نسبت به همراهی زیرمجموعه خود جهت توسعه هرچه بیشتر شهرداری غیرحضوری تأکید نموده و هر چه سریعتر اقدامات بایسته را انجام داده و شورا و اینجانب را از نتیجه، مطلع نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا