شورای شهرصفحه اصلی

چمران:کشورهای توهین کننده به اسلام و قرآن باید تحریم شوند

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اقدام موهن و سخیف کشور سوئد در هتک حرمت و جسارت به قرآن کریم از کشورهای اسلامی و مسلمانان خواست تا ضمن منزوی کردن آنان اقدام به تحریم و کاهش مراودات اقتصادی کنند.

به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، در واکنشی صریح و جدی ضمن محکوم کردن اقدام موهن و سخیف کشور سوئد در هتک حرمت و جسارت به قرآن کریم اشاره کرد: حادثه هفته گذشته که در روز عید قربان بوقوع پیوست و این اتفاق در حالی بود که کشورهای اسلامی این روز را بعنوان یکی از بزرگترین اعیاد گرامی داشتند در کشور سوئد بنام آزادی، آزادی را به مذبحه برده و به حیثیت و مقدسات میلیارها مسلمان توهین کردند و به راحتی این آزادی را قربانی کردند.

وی با اشاره به فراز هایی از سوره حشر و قرائت آیه ” لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَیْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْیَهِ اللَّه ” تاکید کرد: این افراد فکر می کنند که با به آتش کشیدن قرآن از عظمت قرآن وبزرگی آن کاسته اند اما بدانند اگر خشیت الهی به کوه نازل شود کوه در کمترین زمانی نابود و منفجر می شود و این آیه مقام بالای قرآن و خداوند متعال را می رساند.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه چنین رفتارها اهانت آمیزی در کشورهای به اصطلاح اروپایی نهایت عقب ماندگی است، افزود: منشاء تمام این تحرکات صهیونیستی که از سوی این افراد صورت می گیرد به خاطر این است که از قرآن و اسلام می ترسند و از حرکت روبه جلو آن در دنیای کنونی هراس دارند.

وی خطاب به همه کشورهای اسلامی با هر گرایشی خواهان بپا خواستن و محکوم کردن صریح چنین اقداماتی علیه قرآن مجید شد و اظهار کرد: باید در این خصوص تحرکات دیگری بجز اعلام انزجار از سوی کشورهای اسلامی صورت گیرد، باید در مسائل اقتصادی این کشورها را تحریم کرد و باید در حوزه سیاسی آنها را منزوی کرد تا بفهمند مسلمانان و دنیای اسلام بیدار است و در خصوص چنین اقداماتی واکنش جدی خواهند داشت.

چمران در ادامه با بیان اینکه چنین کشورهایی پر مدعا همیشه با شعار آزادی بیان رفتارهای دوگانه دارند گفت: چطور است که بنام آزادی بیان به مقدسات ۲ میلیارد انسان مسلمان توهین می کنند و کتاب مقدس مار ا به آتش می کشند اما در مقابل دانشجویی که تز خود را به شهید سلیمانی تقدیم می کند واکنش نشان می دهند و این اقدام را خلاف آزادی تلقی کرده و آن را ممنوع می کنند؟

وی در ادامه به سالروز حمله ددمنشانه ناو امریکایی جنایتکار وینسنس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۷ و به شهادت رساندن ۲۸۰ نفر مسافر این هواپیما در خلیج فارس اشاره کرد و یادآور شد: این جنایت هیچ وقت از ذهن و افکار ما ایرانیان پاک نخواهد شد.

رییس شورای شهر تهران اضافه کرد: پس از انجام این جنایت ضد بشری توسط امریکایی ها دیدیم که به فرمانده این ناو مدال شجاعت می دهند و با همین کار می توان دریافت که حقوق بشر و احترام به بشری که ادعا می کنند پوچ و توخالی است.

وی درادامه با یادآوری ۱۱ تیرماه سالروز شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب که در سال ۱۳۶۱ به دست منافقین به شهادت رسید اشاره کرد و در مقام این شخصیت گفت: شهید صدوقی از قبل از انقلاب یکی از مبارزین بنامی بود که راه امام (ره )را دنبال می کرد و در استان یزد محور حرکت های انقلابی بود.

چمران در پایان با مرور رویدادهای مهم تاریخی به روز آزاد سازی شهر مهران، بزرگداشت شاعر گرانقدر پارسی زبان صائب تبریزی، روز بزرگداشت علامه امینی صاحب کتاب الغدیر و روز صنعت و معدن نیز اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا