استانصفحه اصلی

عضو شورای عالی استان‌ها: زیرساخت های مدیریت یکپارچه شهری ایجاد نشده است

عضو شورای عالی استان‌ها گفت: زیرساخت های اجرای مدیریت یکپارچه شهری ایجاد نشده است.

به گزارش شوراآنلاین، رضا فیروز رنجبر عضو شورای عالی استان‌ها درباره وضعیت شوراها در کشور اظهار داشت: در سال ۵۸ به دستور امام خمینی(ره) مراحل ایجاد شوراها در کشور به پیشنهاد آیت‌الله طالقانی آغاز شد که در طول زمان دستخوش تغییراتی قرار گرفت.

وی یادآور شد: متأسفانه خیلی‌ها شوراها را قبول ندارند و همین موضوع باعث شده که جایگاه شوراها که در قانون اساسی به آن توجه ویژه‌ای شده است کاهش پیدا کند.

رنجبر بیان داشت: افرادی که در شوراها قرار می‌گیرند باید صلاحیت نمایندگی مردم را داشته باشند و در حال حاضر سیستم خوبی برای تشکیل شوراها ایجاد نشده است.

عضو شورای عالی استان‌ها یادآور شد: البته ما در شورای عالی استان‌ها درخواست کرده‌ایم که شورای نگهبان نسبت به تأئید صلاحیت افرادی که قصد دارند در جایگاه شورایی قرار بگیرند نظارت کند.

وی افزود: شوراها جایی برای خدمت به مردم، توسعه و پیشرفت شهرها است نه اینکه فرصتی برای حمایت از افراد خاص و خانواده اعضای شوراها.

رنجبر درباره اجرای مدیریت یکپارچه شهری گفت: متأسفانه شوراها به شرایطی نرسیده‌اند که بتوانند مدیریت یکپارچه شهری را ایجاد کنند. اگر مدیریت یکپارچه شهری در دست بعضی از شوراها قرار بگیرد، شرایط مطلوبی برای مردم ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: متأسفانه در بعضی از شوراها نیز توجه ویژه‌ای به مسائل سیاسی، جناح‌ها و حزب‌ها می‌شود که همین موضوع نیز جایگاه شورایی را از یک نهاد مردمی به یک نهاد سیاسی تغییر داده است.

عضو شورای عالی استان‌ها بیان داشت: ‌براساس قانون اساسی، فرمانداران و استانداران باید مصوبات شوراها را اجرایی کنند و از آنها حمایت کنند، ولی متأسفانه این موضوع نیز به درستی اتفاق نیفتاده است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا