مدیریت شهری

احداث ۳۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در منطقه ۶تهران تا پایان ۹۹

شهردار منطقه ۶ تهران از احداث ۳۰ کیلومتر طول مسیر ویژه دوچرخه تا پایان سال ۹۹ در سطح این منطقه مرکزی پایتخت خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تورج فرهادی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در چند دوره گذشته مدیریت شهری تهران، تمرکز بر روی سواره‌روها متمرکز بوده و بحث پیاده‌راه‌سازی به آن صورت پیش نرفته است اما نگاه در این دوره مدیریت شهری به سمت انسان‌محور شدن معابر شهری متمرکز شده و در این راستا پیاده‌راه‌سازی و احداث مسیر دوچرخه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر شش هزار مترمربع پیاده‌راه در سطح منطقه ۶ احداث شده است، افزود: برای کاهش هزینه‌ها نیز پیاده‌راه‌سازی بتنی در دستور کار قرار گرفته است.

فرهادی با تاکید بر مناسب‌سازی پیاده‌راه‌ها برای معلولان، گفت: همه مسیرهای احداث شده برای نابینایان و معلولان مناسب‌سازی شده است و برای این مناسب‌سازی‌های جدید به جای استفاده از کفپوش‌های زرد رنگ، شکل و برجستگی مورد نیاز را در خود بتن درمی‌آورند.

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه قدمت برخی پیاده‌راه‌های سطح منطقه شش تهران برای ۲۰سال قبل است، گفت: در حال حاضر در ۸ محور در حال اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی و احداث مسیر دوچرخه هستیم.

وی از دو طرف خیابان قائم مقام فراهانی، جلال آل احمد، کارگر، پورسینا در ضلع شمال دانشگاه تهران حدفاصل ۱۶آذر و قدس، بلوار کشاورز به عنوان برخی محورهایی نام برد که پیاده‌راه‌سازی و احداث مسیر دوچرخه در آنها به پایان رسیده و یا در حال اتمام است.

? @ghalbpaytakht

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا