استان

نماینده استان قم در شورای عالی استان ها: دولت از ظرفیت شوراها برای مبارزه با کرونا استفاده کند

نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها گفت: با تشکیل ستادهای محله‌ای مبارزه با کرونا و کمک گرفتن از شوراها قطعا بهتر می‌توان جهت پیش‌گیری از این بیماری اقدام کرد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علیرضا احمدی نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها، درباره کاهش مبتلایان به بیماری کرونا در استان قم اظهار داشت: وزارت بهداشت اعلام کرده است که منشأ بیماری کرونا در استان قم بوده است، در صورتی که این استان، مرزی با دیگر کشورها ندارد.

وی بیان داشت: این موضوع باید اثبات شود که شهر قم منشأ ویروس کرونا بوده است، چرا که این شهر به عنوان یک شهر زائرپذیر ازسراسر کشور و حتی دنیا مسافر دارد و قطعاً ناقل این بیماری از مسافرانی بوده که از خارج وارد شهر قم شده‌اند .

احمدی گفت: مهمترین موضوعی که باید در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور به آن پرداخته شود، ایجاد حس آرامش روحی و روانی بین مردم است و باید به گونه‌ای اقدامات لازم صورت بگیرد که حس آرامش روحی و روانی بین مردم توسعه پیدا کند.

وی گفت:‌ در حال حاضر مردم با کوچکترین سرماخوردگی فکر می‌کنند به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و همین موضوع موجب ایجاد ترس و وحشت در بین مردم شده است.

نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: ترس از بیماری کرونا از مبتلا شدن به این بیماری بدتر است، خیلی از مردم هستند که علائم کرونا را ندارند، ولی به دلیل شیوع این بیماری آسیب‌هایی به روح و روان آنها وارد شده است و ترس و اضطراب موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود.

وی یادآور شد: در این راستا، شبکه‌های معاند با اطلاع‌رسانی‌های غلط به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران در مقابل این بیماری شده‌اند و این در حالی است که نیمی از مبتلایان به بیماری کرونا در کشور بهبود یافته‌اند و مرخص شده‌اند، ولی این شبکه‌ها به دنبال ایجاد ترس و اضطراب بین مردم هستند، لذا می‌طلبد که مردم اخبار را به صورت موثق دقیق‌تر پیگیری کنند.

احمدی ادامه داد: اطلاع‌رسانی‌ها در داخل کشور هم نباید به شکلی باشد که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شود و بهتر است موارد مربوط به رعایت نکات بهداشتی در مقابله با این بیماری به مردم اطلاع‌رسانی دقیق‌تری شود.

نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای هم هستند که با شیوع بیماری کرونا به دنبال ضربه زدن به اعتقادات مردم هستند و ما باید در این خصوص حواس‌مان را جمع کنیم، چرا که بیماری و ویروس از ابتدای خلقت انسان در دنیا بوده است و نباید با این موضوع با اعتقادات مردم بازی کنند.

وی یادآور شد: دولت باید در مبارزه با ویروس کرونا تدبیر ویژه‌تری داشته باشد و فکری هم برای مایحتاج مردم در ایام نوروز کند، چرا که براساس آمارهای موجود، میزان درآمدها با توجه به شیوع این بیماری کاهش یافته است و باید دولت برای سفره‌های مردم تدبیری کند.

احمدی خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم که از ظرفیت شوراها بیشتر استفاده کند، چرا که شوراها دارای ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند در حوزه‌های مختلف با توجه به اینکه معتمدین محله‌ای محسوب می‌شوند، در کاهش شیوع کرونا و اطلاع‌رسانی تأثیرگذار باشند.

وی گفت: بهتر است ستادهای محلی مبارزه با کرونا هم تشکیل شود و با ستاد ملی که در این خصوص تشکیل شده است، همکاری‌های لازم را داشته باشد و با صدور بخشنامه‌ها به شوراها و شهرداری‌ها، در راستای پیشگیری از این بیماری بهتر می‌توان عمل کرد.

وی تأکید کرد: در استان قم نیز اقدامات لازم جهت پیشگیری از ویروس کرونا انجام شده است و با توجه به اینکه شهر قم یک شهر جهانی است و شهر اهل بیت محسوب می‌شود، بنابراین دشمن نشانه‌هایی را به سمت این شهر گرفته است ولی ما اجازه نخواهیم داد که دشمن به اهدافش در این زمینه دست پیدا کند.

نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها گفت: خیلی از طلبه‌ها و بسیجیان به صورت داوطلبان به پرستاران و پزشکان برای کنترل شیوع کرون کمک می‌کنند و تعداد این داوطلبان بسیار بالا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا