استانصفحه اصلی

۲ماه از انتخابات غیر قانونی هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها گذشته است/وزارت کشور باید جدی تر ورود کند

نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها گفت: دو ماه از انتخابات غیرقانونی شورای عالی استان‌ها می‌گذرد و این موضوع در شأن این شورا نیست و باید وزارت کشور ورود جدی‌تری کند.

به گزارش شوراآنلاین، کیانوش جهانبخش نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها درباره برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: این شورا برآمده از منتخبین مردم است و اساساً شوراها برآمده از دموکراتیک‌ترین رفتار سیاسی، اجتماعی و شورایی در کشور هستند.

وی گفت:‌ اساس و کار شوراها که یک نهاد اجتماعی محسوب می‌شود تحول در حوزه‌های مختلف اجرایی است پس وقتی که معتقد به اصل دموکراسی هستیم زمانی که اختلافی به وجود می‌آید و شبهات و ابهاماتی مطرح است می‌طلبد که بر اساس قانون اقدام کنیم و بر همین اساس نیز پیش برویم.

نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها یادآور شد: انتظار ما این است که دستگاه متولی مانند وزارت کشور و شورای مرکزی حل اختلاف و سایر نهادها با دقت نظر و فوریت این موضوع را رسیدگی کند چرا که اگر پایه‌های دموکراسی در یک نهادی مثل شورای عالی استان‌ها متزلزل شود و اختلافات به وجود بیاید یقیناً کار سختی را پیش‌ روی خواهیم داشت و ضربه به اعتماد عمومی مردم خواهد زد.

وی بیان داشت: جالب است کسانی که از طیف سیاسی هستند و دم از دموکراسی و انتخابات می‌زنند با مطرح کردن رفراندوم در واقع به دنبال تزلزل در جامعه هستند و موجب اختلاف در سطح جامعه می‌شوند از قانون تمکین نمی‌کنند و ما نیز انتظار داریم که شورای حل مرکزی و حل اختلاف هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند و شأن و جایگاه شورای عالی استان‌ها این نیست که این فضا بر آن حاکم باشد.

وی گفت:‌ مدعی هستیم که باید همه چیز شفاف باشد و اخلاق و قانون رعایت شود و یکی از مسائلی که برای بنده خیلی مهم بود و در جلسه اول اشاره به آن کردم موضوع عدم حضور نمایندگان خوزستان در انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها بود و با توجه به اینکه انتخابات استان خوزستان هم قانونی برگزار شده بود باید در جلسه حضور پیدا می‌کردند و با عدم حضور آنها به جایگاه نمایندگی استان خوزستان، احترام گذاشته نشد.

نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورای عالی استان‌ها نامحرم نیستند و باید از نامه‌هایی که از سوی وزارت کشور و دیگر دستگاه‌ها می‌آید اطلاع داشته باشند و اگر اقدامات پیشگیرانه صورت می‌گرفت در حال حاضر هیچ اعتراضی وجود نداشت و همه چیز شفاف بود، این موارد به شکل جدی باید رسیدگی شود و ما انتظار داریم که شرایط بگونه‌ای شود که احقاق حق شورای عالی باشد.

وی تأکید کرد: در شورای عالی استان‌ها همه حق برابر دارند و عضو شورا هستند یکسری تکالیف بیشتری بر عهده اعضای هیأت رئیسه است که باید آن را اجرایی کنند.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا