اجتماعی و فرهنگی

خدمت رسانی سازمان بسیج شهرداری تهران به زائران اربعین: اسکان ۱۲۰ هزار نفر در موکب علی ابن موسی الرضا(ع) در پیاده روی اربعین/ توزیع ۱۰ هزار پرس غذا در هر وعده غذایی

/✍️منهناز دمرچلی/

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران از اسکان ۱۲۰ هزار نفر در موکب علی ابن موسی الرضا(ع) در پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: در هر وعده غذایی ۱۰ هزار پرس غذا با همت خیرین طبخ و توزیع شد.

مجتبی سالک رازی در خصوص خدمات بسیج شهرداری در پیاده روی اربعین گفت: امسال در موکب ۶ هکتاری علی ابن موسی الرضا(ع) در عمود ۷۰۷ با اعزام ۴۰۰ خادم از سازمان بسیج شهرداری تهران و با کمک خیرین، با خدمات شهری و فرهنگی در خدمت زائرین بودیم.

وی با اشاره به اینکه دهم مهر اولین تیم بسیج شهرداری برای آماده سازی زیر ساخت ها اعزام شدند، افزود: در این موکب روزانه ۱۰ هزار نفر اسکان داده می شدند و در ۱۲ روز به ۱۲۰ هزار نفر اسکان و خدمات مورد نیاز ارائه شد.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران در خصوص ارائه خدمات پزشکی در این موکب تصریح کرد: تیم پزشکی متخصص با همکاری شرکت شهر سالم در این موکب مستقر بودند که تا ۲۷ مهر به بیش از ۲۰ هزار نفر خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه شد.

سالک رازی تصریح کرد: در هر وعده غذایی ۱۰ هزار پرس غذا با همت خیرین طبخ و توزیع شد. همچنین ایستگاه صلواتی به طور شبانه روز فعال بود. نانوایی موکب هم به همت و همکاری یک پدر شهید دایر شد. طبخ این نانوایی در روزهای اول از ۵ هزار قرص نان آغاز و در روزهای پایانی به ۱۰ هزار قرص نان رسید.

وی با اشاره به اینکه یک تیم ۸۶ نفره ماساژور خانم و آقا اعزام شده بود، بیان کرد: با همت خیرین یک ایستگاه خیاطی دایر شد که به طور شبانه روزی به زائرین خدمات مربوطه را ارائه می کردند. همچنین اتحادیه خوشکشویی و لباسشویی تهران با اهدای لباسشویی و مواد شوینده به موکب و زائرین خدمات مورد نیاز را ارائه دادند.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران از برگزاری برنامه های فرهنگی در موکب علی ابن موسی الرضا(ع) خبر داد و گفت: امسال در خدمت سخنرانانی چون آقایان بی آزار، پناهیان، ماندگاری، برادران و … بودیم. همچنین برنامه های مداحی با حضور آقایان سلحشور، پویان فر، نعیمی، مطیعی، نیک بختیان، واعظی، رمضان پور و … برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا