مدیریت شهری

آرامستان ارامنه دولاب؛ ظرفیت مهم گردشگری شهر تهران

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، اولین نشست رضا عباسی شهردار منطقه١۴ تهران با شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران پیرامون وضعیت بهسازی آرامستان دولاب برگزار شد.

روبرت بیگلری رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران در این نشست گفت: تاکنون منطقه۱۴تهران کمک شایانی در جهت تسهیل امور شهری مربوط به ساماندهی این آرامستان انجام داده و در این خصوص همکاری بسیار موثری با شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال داشته است که به نوبه خود از دکتر حناچی شهردار محترم تهران و مهندس عباسی شهردار محترم منطقه ۱۴ تهران تشکر می کنیم.

رضا عباسی شهردار منطقه ۱۴ تهران نیز در ادامه این نشست گفت:گردشگری بخش جدایی ناپذیری از خدمات شهری مورد نیاز شهروندان دایٔم و غیردایٔم شهری را تشکیل می دهد و بر این اساس، این موضوع در حیطه وظایف برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در تامین رفاه شهروندان است.

وی افزود:آرامستان ارامنه دولاب یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری جنوب شرق تهران است. این آرامستان در فضایی به مساحت تقریبی ۷۰ هزار متر مربع و در یکی از قدیمی ترین مناطق تهران یعنی محله دولاب واقع شده است.

عباسی گفت:پیش از این از سوی شهرداری اقداماتی در جهت بهسازی این آرامستان که مدفن بسیاری از مشاهیر و چهره های تاریخی است انجام گرفته است. ما نیز حفظ و نگهداری از این آرامستان را جزو وظایف خود می دانیم و تلاش خود را در جهت بهره‌برداری حداکثری از طرفیت فرهنگی و گردشگری این آرامستان تاریخی در رونق گردشگری پایتخت به کار خواهیم بست.

شهردار منطقه ۱۴ ادامه داد:پیشنهاد ما در شهرداری منطقه۱۴ این است که شورای خلیفه گری ارامنه تهران به کمک متخصصان و کارشناسان فنی و مذهبی خود طرحی را تدوین کرده و به شهرداری پیشنهاد دهند تا پس از مذاکره و بررسی توسط کارشناسان شهرداری نسبت به اجرای آن اقدام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:ما نیز اعلام می کنیم که آمادگی صددرصدی داریم تا در ذیل تدابیرشهردار محترم تهران در این خصوص اقدام کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا