صفحه اصلیمدیریت شهری

نسخه مترو برای معضل دستفروشان زیرزمینی؛ تحریم خرید از سوی مسافران

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو گفت: ما به دنبال کاهش سهم بازار دستفروشان با همکاری مسافران و شهروندان هستیم و اگر بازار اقتصادی آنها محدود شود، قطعا معضل دستفروشی در مترو کاهش خواهد یافت.

به گزارش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شوراآنلاین، احسان بیسادی در مراسم جشن بیستمین سالگرد راه اندازی و تأسیس مترو (قطار شهری)‌ در شانزدهم اسفند ۷۷ اولین قطار شهری از صادقیه به کرج حرکت کرد و موجب افتتاح این مجموعه بزرگ شد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: امروز در میدان ولیعصر(عج)، ایوان انتظار گردهم آمده‌ایم که سالگرد صنعت مترو را که به عنوان یک صنعت پاک مطرح می‌شود، جشن بگیریم؛ تمام مراحل ساخت و بهره‌برداری مترو پس از انقلاب بوده است و امسال بیستمین سالگرد خانواده مترو است.

بیسادی درباره برنامه‌های معاونت فرهنگی مترو در سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی مترو تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا از ظرفیت مترو به عنوان یک سازه فرهنگی و اجتماعی استفاده کند و آن را در اختیار مردم و شهروندان قرار دهد.

وی گفت: در حال حاضر مترو مشاور را راه اندازی کرده‌ایم که مشاوره‌های روانشناسی کسب و کار و حوزه‌های دیگر را ارائه می‌دهد و شهروندان می‌توانند در کنار مسافرت و جابجایی‌های روزمره خود از این خدمات استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو درباره فرهنگ‌سازی در مترو تهران نیز گفت: یکی از مشکلات جدی مترو که هزینه هنگفتی را به شهر و شهروندان تحمیل می‌کند، ریختن زباله در مترو است که با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری به دنبال حذف این پدیده از سوی مسافران هستیم، البته ما نسبت به ۱۰ سال گذشته وضعیت بهتری را در حوزه فرهنگ‌سازی داریم و بسترهای نمایشی و انیمیشن‌هایی که در مترو به این موضووعات پرداخته است.

وی گفت: با اجرای تئاترهای محیطی توانسته‌ایم ایمنی و پله برقی و همین‌طور نحوه سوار شدن به داخل واگن‌های مترو را به شهروندان آموزش دهیم.

بیسادی به معضل دستفروشی در مترو پرداخت و گفت: ما برای دستفروشی در مترو برنامه داریم. ما به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو اقداماتی را در نظر گرفته‌ایم که سهم بازار دستفروشی با همکاری مسافران و شهروندان کاهش یابد. باید تلاش شود که خرید از دستفروشان با همکاری شهروندان محدود شود و وقتی که بازار اقتصادی آن‌ها در مترو محدود شود، قطعا باعث خواهد شد معضل دستفروشی در مترو نیز کمتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا