سیاسی

نماینده اصلاح طلب مجلس:طرح دوفوریتی استثناکردن شهردار از قانون منع بازنشستگی تبعیض آمیز است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثنا بردار نیست و با ارائه طرح دوفوریتی برای استثنا کردن شهردار تهران و رئیس صدا و سیما قانون مجلس را لوث می کنیم و دیگران هم توقع پیدا می کنند مشمول این قانون شوند و در غیر این صورت اقدامی تبعیض آمیز است. ولی بعید است نمایندگان زیر بار این موضوع بروند.

به گزارش شوراآنلاین، محمد بادامچی با اشاره به پیشنهاد طرح دوفوریتی برای استثنا شدن شهردار و رئیس صدا و سیما و برخی گزینه ها در قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: برخی برای استثنا شدن شهردار تهران و برخی گزینه ها راههای زیادی را طی کردند و ما هم موضوع را بررسی کردیم ولی طبق قانون وقتی کسی بازنشسته است باید قانون درباره او اجرا شود و نباید به دنبال استثنا و عبور از قانون بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: قانون منع به کار گیری بازنشستگان چون آخرین قانون است، هر نوع بازنشسته ای را شامل می شود. بنابراین اگر مجلس بخواهد برخی بازنشستگان را استثنا کند تا دوباره بتوانند به کار خود برگردند قانون سبک و لوث می شود و نگاهی تبعیض آمیز است.

این عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: کافی است فقط یک نفر جدای از قانون جدید، شامل این استثنا شود بعد از او افراد زیادی در کمین نشسته اند تا آنها هم از قانون استثنا شوند. بنابراین به نظرم با این استثناکردن‌ها قانونی که خود مجلس تصویب کرده است را بی اثر و بلااستفاده و نقض می کند.

بادامچی ادامه داد: مگر فرد جوان و تحصیل کرده کم داریم که بخواهیم باز از بازنشستگان استفاده کنیم؟ البته بعید است این استفساریه هنوز به مجلس رسیده باشد چون مجلس تعطیل بوده است.

عضو مجمع نمایندگان تهران با اشاره به نظر برخی که شهردار را همتراز وزرا می دانند و معتقدند باید ازاین قانون استثنا شوند، افزود: درست است که برخی شهردار تهران را همتراز وزرا می دانند ولی این استثنا در اصلاحیه اخیر قانون برداشته شده است و قانون جدید اجازه به کارگیری مجدد شهردار بازنشسته را نمی دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اکثر نمایندگان موافق نیستند این اتفاق بیفتد و شهردار و رئیس صدا و سیما استثنا شوند، چون اگر یک مورد استثنا اضافه شود، افراد زیادی که این قانون شامل حالشان می شود خواستار حذف خود از مشمولیت این قانون می شوند و در واقع قانون و مصوبه مجلس لوث می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: این قانون اخیر باعث زنده شدن امید در دل جوانان شده است و نباید اجازه دهیم با این استثناکردن ها این امید به ناامیدی بدل شود.

او البته تاکید کرد که بازنشستگان مجرب و توانمند در عین حال می توانند به عنوان مشاور در کنار جوانان در سیستم باقی بمانند ولی تصمیم گیری ها باید به جوانان سپرده شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: این بار فضا خیلی سنگین است و نمایندگان موافق قانون منع به کار گیری بازنشستگان زیر بار چنین طرح دوفوریتی و پیشنهادی نخواهند رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا