سیاسی

ظریف:همه مکلفیم تا از افراطی گری در دنیا جلوگیری کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عصر سه‌شنبه به وقت بروکسل محمدجواد ظریف که برای سفر دو روزه به بروکسل سفر کرده است با دیدیه ریندرز، همتای بلژیکی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دو دیپلمات بعد از پایان مذاکرات خود در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرده تا ضمن تشریح نتایج دیدارشان به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف پاسخ دهند.

ظریف در این کنفرانس خبری مشترک گفت: خوشحالم که روابط دوجانبه رو به جلو است. ما اکنون بر روی توسعه روابط دو طرف تاکید داریم. تاریخ مثبتی در روابط ایران و بلژیک وجود دارد و مردم ایران خاطره خوبی از بلژیک دارند.

وی افزود: جنگ یمن به وضعیت ناگواری رسیده و هیچ هدف نظامی دیگری باقی نمانده است. هم اکنون مردم و غیرنظامیان در یمن مورد حمله قرار می‌گیرند.

او با بیان این که در سوریه داعش و النصره فعالند گفت: ما باید همکاری کنیم و با راه‌حل سیاسی به جنگ پایان دهیم و کمک‌های انسان دوستانه در گام اول مطرح است.

ظریف گفت: ما امروز درباره توسعه روابط اقتصادی از جمله در خصوص انرژی، انتقال تکنولوژی مذاکره کردیم و هم‌چنین در خصوص بحث مربوط به آوارگان نیز مذاکره کردیم که در این زمینه نیاز به همکاری مشترک داریم. باید انرژی خودمان را برای چالش‌های مشترک بگذاریم.

وزیر خارجه ایران هم‌چنین گفت: در این دیدار در خصوص مسائل سیاسی، حقوق بشر و موضوعات مورد علاقه دو طرف صحبت کردیم. هم‌چنین درباره جرایم سازمان یافته و مواد مخدر و موضوع افراطی‌گری از جمله مساله افغانستان بحث کردیم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: همه مکلفند از توسعه افراطی‌گری جلوگیری کنند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا ایران حاضر است در پی آزادی شهروندان آمریکایی برای پیدا کردن لوینسون مامور سابق اف بی ای کمک کند؟ گفت: نگاه ما نسبت به آزادی زندانیان انسان‌دوستانه است.

وزیر خارجه کشورمان در خصوص درخواست عربستان برای لشگرکشی به سوریه اظهار کرد: حضور بیش‌تر نظامیان در سوریه خطرناک است و همه طرف‌ها باید تلاش کنند راه‌حل صلح‌آمیز برای موضوع سوریه پیدا کنند؛ نه اینکه وارد مرحله‌ای خطرناک در این رابطه شوند.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری انتخابات آتی در ایران گفت: ما به خواسته مردم خود احترام می‌گذاریم و جامعه ما، جامعه‌ای چند صدایی است. در انتخابات پارلمانی، مردم ایران هستند که تصمیم می‌گیرند و این اراده مردم است که در صندوق‌های رای مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به بروکسل، دیدیه ریندرز، وزیر خارجه بلژیک نیز در این نشست خبری گفت: آماده افزایش روابط در همه حوزه‌ها هستیم و با آقای ظریف درباره مسایل کنسولی هم بحث کردیم.

او افزود: در این دیدار درباره سوریه هم صحبت کردیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا