سیاسی

رجزخوانی وزیر امور خارجه آمریکا تکراری است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه که صبح امروز در سالن ۱۷ شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: ما نیاز داریم که در حوزه رفاه عمومی و اجتماعی به یک دیدگاه جامع، روشن و کاربردی و البته منطبق با نیازها و ارزش‌ها برسیم.

وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از وزارتخانه‌هایی که سازمان‌های زیرمجموعه بسیار دارد و از گسترده‌ترین وزارتخانه‌ها محسوب می‌شود تدوین و اجرای برنامه‌های رفاهی و اجتماعی را به عهده دارد. وزیر دادگستری ادامه داد: قطعاً با نگاه کارشناسانه، علمی، تحقیقی و حرفه‌ای می‌توان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرد و البته انتظار از دولت تدبیر و امید هم همین است.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه هیچگاه امنیت بدون رفاه و عدالت محقق نخواهد شد بیان داشت: عدالت در محیط ناامن امکان تحقق ندارد و عدالت در جامعه غیرمرفه و غیربرخوردار عدالتی فقیرانه خواهد بود. وزیر دادگستری تصریح کرد: جامعه غیربرخوردار جامعه‌ای است که امنیت به مخاطره و عدالت متزلزل می‌شود و جامعه‌ای که غیربرخوردار باشد جامعه‌ای است که از نظر فرهنگی هم سقوط خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه حساسی در حوزه خدمات اجتماعی است و مهمترین مقوله اجتماعی و رفاهی در این وزارتخانه هدایت و رهبری می‌شود.

وزیر دادگستری با تأکید بر اینکه رفاه اجتماعی مسأله اساسی و بزرگی است گفت: اگر ما بخواهیم به دنبال توسعه اقتصادی گام برداریم باید به رفاه اجتماعی نیز توجه داشته باشیم و این موضوع جزو رسالت نظام و دولت است و حتماً باید در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و رفاهی این موارد را جدی بگیریم.

پورمحمدی ادامه داد: دولت برای برخورداری نسبی اکثریت جامعه باید طبقه متوسط را شکل دهد و این طبقه باید حتماً برخوردار باشد اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که نباید فاصله‌ای بین طبقه مرفه و طبقه متوسط و در نهایت طبقه پایین ایجاد شود.

پورمحمدی در ادامه همایش با اشاره به اینکه متأسفانه برنامه چهارم و پنجم نه تنها در حوزه اجتماعی کامل اجرا نشد گفت: در حوزه نظام برنامه و اجرا نیز ما ضعف‌هایی را در دولت‌های گذشته شاهد بوده‌ایم و در شرایط فعلی نیز با آن روبه‌رو هستیم و باید تلاش کنیم از گذشته عبرت بگیریم.

وی ادامه داد: امروزه نیز عدم برنامه‌ریزی و اجرا یکی از مشکلات ما محسوب می‌شود که نیاز داریم به این مشکل رسیدگی کنیم. پورمحمدی اظهار امیدواری کرد: در تدوین برنامه ششم توسعه به موضوع اجرای برنامه‌ها توجه ویژه‌ای شود و با استفاده از تجارب برنامه‌های چهارم و پنجم، مشکلات و موانع را در برنامه ششم در نظر گرفته شود.

وزیر دادگستری تأکید کرد: ما برای تدوین برنامه ششم نیازی به برنامه‌های تخیلی و آرزویی و توهمی نداریم و باید برنامه‌ای تهیه و تدوین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

پورمحمدی بیان داشت: کشور ما ظرفیت بالایی در ابعاد مختلف دارد ولی مشکل عمده‌ای که هنوز گریبانگیر آن هستیم این است که در نظام مدیریت باستانی ایرانی ذکر می‌کنیم اگر چه باستانی برای تاریخ جالب است اما معلوم نیست برای زندگی قشنگ باشد.

وی اضافه کرد: مدل مدیریتی و حکومت‌ها تغییر پیدا کرده است و طبق روش‌های جدیدی اجرا می‌شود و این در حالی است که ما نیز دسترسی به این ابزارها داریم و باید از ‌آن استفاده بهینه کنیم.

وزیر دادگستری در ادامه  این همایش با اشاره به رجزخوانی اخیر وزیر امور خارجه آمریکا که عنوان کرده است اگر به نتیجه نرسیم آن کارهایی را می‌کنیم که باید بکنیم گفت: این رجزخوانی‌ها ۳۵ سال است که تکرار می‌شود و به گفته حضرت امام خمینی (ره) آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد و قطعاً نیز در آینده نیز غلطی نمی‌تواند بکند اما به شرطها و شروطها.

وی گفت: چنانچه ما این شرطها و شروط‌ها را که در گذشته رعایت کرده‌ایم و در آینده هم رعایت کنیم قطعاً از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد و موفق خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش مبارزه با فساد اداری با حضور سران سه قوه و مهمانان برجسته که روز گذشته برگزار شد، گفت: سلامت اداری و مبارزه با فساد و اقتصاد از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه موضوع رفاه اجتماعی نیز موضوع بسیار مهمی است که تلفیق این دو موضوع می‌تواند بسیار مؤثر و اثرگذار باشد.

وزیر دادگستری ادامه داد: چنانچه تهدیدها، فشارها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم حتماً تحریم‌ها را خواهیم شکست و موفق خواهیم بود و باید همت شود که از ظرفیت‌های کشور بهینه استفاده شود و بحث سلامت اداری مورد توجه و توسعه قرار داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا