شورای شهر

تبصره ای که در جلسه امروز شورا اصلاح شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  یک فوریت طرح"اصلاح تبصره ذیل ماده واحده مصوبه چگونگی طراحی و مدیریت بهره برداری از فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران" مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.


عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: این مصوبه مربوط به سال ۸۸ است و تغییری که بر این اساس باید مورد بررسی قرار گیرد افزوده شدن یک نفر کارشناس با معرفی کمیسیون معماری و شهرسازی در کمیته مربوط به این مصوبه است.

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص بر لزوم اصلاح کل مصوبه تاکید کرد و گفت: وظیفه این کمیته تخصصی است و بهتر است تنها یک نماینده در حوزه فرهنگی و یک نماینده در حوزه شهرسازی به آن معرفی شود.

محمد حقانی نیز بر عدم دخالت شورای شهر در کارهای اجرایی تاکید کرد و گفت: چه لزومی دارد که شورای شهر وارد کارهای طراحی شود در حالی که این کار روالی دارد که باید همان روال دنبال شود.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دلایل تصویب این مصوبه گفت: در گذشته پروژه هایی که به مشاورین سپرده می شد ممکن بود که استانداردها مورد رعایت قرار نگیرد بنابر این کمیته ای پیش بینی شد که پیش از اجرا بر این موضوع نظارت کند.

احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: وجود کمیته ای با اکثریت نمایندگان شورایی جالب به نظر نمی رسد و به نظر دخالت در امور اجرایی است.

محمد سالاری نیز به عنوان موافق این طرح بر توضیحات رئیس شورای شهر تاکید کرد و گفت: ایجاد چنین کمیته ای دخالت در اجرا نیست بلکه بر اساس قانون نظارت بر حسن اجرا است. 

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در فرآیندهای اجرایی پیوست های لازم وجود ندارد، گفت: شورا دارای سطحی است که در تصمیم گیری ها این سطح باید حفظ شود.

وی اظهار داشت: برای این موضوع تعدادی کارشناس که به طراحی فضاهای شهری آشنا هستند باید فعالیت کنند.

محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: ما دو نوع نظارت داریم که یکی نظارت در اجرا و نظارت بر اجرا است که به نظر می رسد عملکرد این کمیته نظارت در اجرا و در حقیقت دخالت در اجرا است.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بررسی این دستور جلسه تاکید کرد: این نظارت، نظارت در اجرا نیست بلکه نظارتی است که در ابتدای کار و برای جلوگیری از بروز اشتباهات انجام می گیرد تا پروژه هایی همچون طرح خیابان ۱۷ شهریور تکرار نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا