شورای شهر

از غبارهای صنایع سنگ‌بری تا حذف دکل‌های برق در منطقه ۱۶

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور شورایان منطقه ۱۶ برگزار شد.

در این جلسه مرادخانی دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۹ ضمن گله‌مندی از اعضای شورای شهر که حضور کمرنگی در جلسات شورایاری‌ها دارند، اظهار داشت: در منطقه ۱۶ بیش از ۲۸۷ هزار نفر ساکن هستند و ۳۵۰ هزار نفر نیز جمعیت شناور دارند.

وی گفت: مساحت منطقه ۱۶، ۱۶۳۲ هکتار است که دارای ۶ نواحی و ۹ محله است.

مرادخانی افزود: در منطقه ۱۶، ۵۶ بوستان و سرانه فضای سبز آن ۱۲ مترمربع به ازای هر نفر است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۶، افزود: کمبود پارکینگ‌های طبقاتی، بافت‌های فرسوده و قدیمی، ترافیک در معابر اصلی، عدم وجود کلانتری در محلات تختی و یاغچی‌آباد از مشکلات این منطقه محسوب می‌شود.

وی به دیگر مشکلات شهروندان منطقه ۱۶ نیز اشاره کرد و گفت: صنایع آلاینده‌ای از جمله سنگ‌بری‌ها، روغن شرکت‌نباتی قو، پایانه یاغچی‌آباد در این منطقه وجود دارد.

مرادخانی افزود: با وجود صنایع سنگ‌بری در این منطقه غبارهای حاصل از این اقدام با کوچکترین نسیمی بر روی ساختمان‌ها می‌ریزد و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌شود.

وی افزود: دکل‌های برقی که در منطقه ۱۶ وجود دارد مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است و بیش از ۱۰ سال درخواست می‌کنیم که این دکل‌ها را جابجا کنند.

در ادامه پس از اظهارات اعضای شورای شهر میرزاقلی شهردار منطقه ۱۶، اظهار داشت: در سالهای قبل اگر کوچکترین بارندگی اتفاق می‌افتاد چندین متر خانه‌های منطقه ۱۶ را آب فرا می‌گرفت ولی اکنون با مناسب‌سازی‌های صورت گرفته این اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: در گود حسین‌ نفتی اتفاق‌های خوبی افتاده است و ساماندهی این محدوده همچنان ادامه دارد.

میرزاقلی ادامه داد: ۹۸ درصد فاضلاب شهری در منطقه ۱۶ انجام شده است و مشکل خاصی در آب‌گرفتگی معابر نداریم.

شهردار منطقه ۱۶ گفت: فضای سبز این منطقه در ۱۰ سال گذشته از ۸ به ۱۲ مترمربع رسیده است و در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که از سوی شهرداری منطقه ۱۶ صورت می‌گیرد بر اساس برنامه و بودجه ابلاغیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا