شورای شهر

استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران

به گزارش شورا‌آنلاین، مجید فراهانی در نوزدهمین جلسه علنی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش، اظهار داشت: تذکر بنده امروز درباره لزوم توجه شهرداری تهران به خزانه‌داری واحد بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور است. 

وی افزود: خزانه‌داری و استقرار خزانه‌داری کل در کشورمان پیشینه‌ای قرین به یکصد سال دارد که متأسفانه در شهرداری‌ها به این مسأله کمتر توجه شده بود به نحوی که پس از گذشت ۵۰ سال از تصویب آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها بالاخره وزارت کشور در اردیبهشت سال جاری در اجرای ماده ۴۳ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها دستورالعمل خزانه‌داری در شهرداری را جهت اجرا ابلاغ کرد.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش، بیان داشت: لازم است از اهتمام وزیر کشور به سامان‌بخشی و ایجاد وحدت رویه قانونی در امور مالی و محاسباتی شهرداری‌ها تشکر و قدردانی شود.

فراهانی گفت: با عنایت به اهمیت خزانه‌داری در شهرداری تهران و لزوم استقرار خزانه واحد در سطح شهرداری سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در اجرای مواد ۷۸ و ۷۹ قانون شهرداری‌ها و تبصره ذیل بند ۱۲ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور و دستورالعمل خزانه‌داری ابلاغی وزیر کشور در رابطه با اجرای این دستورالعمل و ارائه گزارش اجرا به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

وی بیان داشت: بر اساس ماده ۵ این دستورالعمل شهردار خزانه‌دار شهر محسوب می‌شود و هر گونه تفویض اختیارات خزانه‌داری رافع مسئولیت وی نخواهد بود.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش، گفت: بر اساس تبصره ۲ ماده ۵ این دستورالعمل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری می‌بایست هر گونه منابع درآمدی و سایر وجوهی که به موجب بودجه مصوب هر سازمان یا شرکت وصول می‌گردد باید نزد حساب‌های خاص خزانه واریز گردد.

فراهانی گفت: مطمئناً استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران در چارچوب دستورالعمل خزانه‌داری در شهرداری‌ها می‌تواند سرآغاز تحول در مالی شهری شهرداری تهران باشد و فرصت بهبود و اصلاح رویه‌های مدیریتی را بیش از پیش فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا