مدیریت شهری

حضور سازمان‌زیباسازی در هجدهمین نمایشگاه محیط زیست

سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور توسعه و افزایش فرهنگ محیط زیست در هجدهمین نمایشگاه محیط زیست شرکت‌کرده است.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: شاهد حضور فعالان محیط زیست و شرکت هایی که به نحوی با حفاظت و صیانت از محیط زیست ارتباط دارند، هستیم.

وی افزود: امسال برگزاری این ‌نمایشگاه مصادف شده با وقوع سیل تخریبگری که جان و اموال بسیاری از هموطنان ما را به یغما برده به همین‌ منظور ما اعلام همبستگی می کنیم با هموطنان عزیزی که زندگیشان را در سیل های اخیر از دست داده اند‌.

تابش تصریح کرد: این ‌نمایشگاه می تواند فرصت خوبی باشد برای پرداختن به موضوع عدم توجه به طبیعت و تخریب محیط زیست و جنگل تراشی ها و دست اندازی به رودخانه ها که طبیعت رام را در مقطع زمانی بلند مدت سرکش کند و این ضایعات عظیم ‌را به بار بیاورد.

رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیام این‌ نمایشگاه توجه بیشتر به طبیعت است. طبیعت اثر خود را به صورت بدوی و کند بروز می دهد‌ و این سیل هم نشان دهنده این‌بود که ما با طبیعت مهربان نبودیم.

وی اضافه کرد: مسوولان و شرکت ها باید بتوانند ابعاد حادثه سیل را مجسم و نگاه مهربان تری را نسبت به پیامدهای طبیعت داشته باشند.

تابش با اشاره به عدم حضور کشورهای خارجی و دستاوردهای آنها در این ‌نمایشگاه گفت: تحریم های ظالمانه علیه کشور در این خصوص موثر بوده به همین دلیل نتوانستیم شاهد حضور شرکت های خارجی در هجدهمین نمایشگاه محیط زیست باشیم. امیدوارم در سالهای بعد شاهد حضور کشورهای اروپایی و آسیایی در این نمایشگاه باشیم.

اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه انتقال فرهنگ محیط زیست در جامعه است، گفت: بیش از ۲۵۴ شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند و امیدواریم بتوانیم آخرین دستاوردهایی که در حوزه محیط زیست توسط افراد با استعداد به دست آمده و کشور نیازمند آن است را در این نمایشگاه نشان دهیم.

لازم به ذکر است؛ همه عوائد این نمایشگاه همراه با اقلام و کمک‌های جمع آوری شده در آن به مناطق سیل‌زده ارسال خواهد شد، بر همین اساس هر کس که در این نمایشگاه مشارکت و بازدید داشته باشد یا از آن حمایت کند از حامیان سیل‌زدگان محسوب می‌شود.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست از تاریخ ۲۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در فضایی به مساحت بیش از ۱۸ هزار متر برگزار می‌شود و در این خصوص نیز سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور توسعه و افزایش فرهنگ محیط زیست در سالن ۳۵ این ‌نمایشگاه شرکت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا