مدیریت شهری

پدافند غیرعامل در نظام شهرسازی کشور مغفول مانده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین کمال جوانمرد ضمن گرامیداشت هفته «پدافند غیرعامل»، به حداقل رساندن تهدیدهای نظامی و غیرنظامی از قبیل سیل و زلزله را نیازمند اجرای «پدافند غیرعامل» دانست و افزود: پدافند غیرعامل، مجموعه اقداماتی است که در صورت بروز جنگ یا هرگونه تهدید دیگر، خسارات احتمالی را به حداقل میزان کاهش دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها، مصون سازی کشور و جامعه را در گروی اجرای کامل «پدافند غیرعامل» عنوان کرد و افزود: مبحث ۲۱ از مقررات ملی ساختمان به تشریح و اجرای «پدافند غیرعامل» پرداخته، ولی متاسفانه این موضوع مهم در نظام شهرسازی کشور مغفول مانده است.

 

جوانمرد ایجاد امنیت کامل برای تاسیسات استراتژیک را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای «پدافند غیرعامل» در تهدیدهای نظامی، اقتصادی، سایبری و طبیعی، خسارات وارده به جامعه و کشور را به کمترین میزان خواهد رساند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها، موفقیت کامل «پدافند غیرعامل» را نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردم و توده ها، اهتمام ادارات و دستگاه‌های دولتی و اجرای استاندارد در زیرساخت ها و پیکره کشور دانست و ابراز امیدواری کرد تا با اجرای جدی مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان در شهرسازی، تلفات و خسارات به حداقل برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا