اجتماعی و فرهنگی

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  به نقل ازصدا و سیما، نماز عید فطر در مصلی تهران حدود ساعت ۸ صبح به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور هزاران نمازگزار اقامه خواهد شد.

آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی

ستاد نماز جمعه، شهرداری، اورژانس و سایر نهادهای مرتبط تمهیدات ویژه ای برای نمازگزاران در مصلی تهران پیش بینی کرده اند.

زیباسازی خیابان های اطراف و فضای مصلی، استقرار واحدهای اورژانس و بالگردهای امدادی و راه اندازی غرفه ای مختلف رفاهی، خدماتی و محصولات فرهنگی، مذهبی و هنری از دیگر اقدامات ستاد برگزاری نماز عید فطر در این روز  در مصلی امام خمینی (ره) است.

 محدودیت ترافیکی از ۴:۳۰ صبح

پلیس راهور تهران بزرگ نیز از محدودیت تردد وسایل نقلیه از ساعت ۴.۳۰ دقیقه صبح روز عید سعید فطر در معابر مختلف پایتخت خبر داد.

بنابراین گزارش؛ خیابان های شهید بهشتی، از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم مقام فراهانی، شهید علی اکبری از خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان بهشتی، میرعماد از خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی و خیابان پاکستان در ضلع غربی مصلی امام خمینی(ره) در روز عید فطر محدودیت تردد دارند.

همچنین طول خیابان های هویزه و خرمشهر نیز در حدفاصل صابونچی و خیابان شهید قنبرزاده، مسیر غرب به شرق بزرگراه رسالت در محدوده مصلی امام خمینی از تقاطع کردستان، مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سیدخندان از دیگر مسیرهایی است که در آن ها محدودیت تردد اجرا می شود.

تردد ویژه اتوبوسرانی در خیابان های شهید بهشتی و شهید مطهری نیز با محدودیتهای مواجه خواهد بود.

 خدمات ویژه اتوبوسرانی

شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نیز  از خدمات رسانی ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد به مناسبت برگزاری نماز عید سعید فطر خبر داد.

این شرکت با بکارگیری ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از ساعت ۵:۳۰ صبح روز عید،‌ اقدام به برقراری سرویس های ویژه ای از مبادی خطوط مختلف اتوبوسرانی می کند.

کار انتقال نمازگزاران از تمامی میادین اصلی و پایانه های سطح شهر خواهد بود و میدان رسالت، فلکه اول و دوم تهرانپارس، چهارراه تهرانپارس، میدان نبوت، ۱۳ آبان (پیروزی)، حکیمیه، خراسان، شهرک شهید بروجردی، تجریش، جماران، لویزان، میدان راه آهن، ابوذر، پایانه علم و صنعت، بازار دوم نازی آباد، خزانه بخارایی، جلیلی، میدان صادقیه، پایانه خاوران، اکباتان، شهرک شهید باقری، میدان آزادی، آذری، شهرک ولیعصر، یافت آباد، خانی آباد، تهرانسر، شهر ری، دولت آباد، ۱۳آبان (رجایی) و شهرک شهید محلاتی  از جمله مکان هایی هستند از نمازگزاران را به مصلا منتقل خواهند کرد.

در پایان مراسم نماز عید سعید فطر، اتوبوس های شرکت واحد در اطراف مصلا مستقر می شوند و آماده ارائه خدمات بازگشت به نمازگزاران خواهند بود.

 تسهیلات مترو

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه هم برای تسهیل در تردد نمازگزاران به محل اقامه نماز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)،  خدمات ویژه ای در نظر گرفته است.

خدمات مترو تهران از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه صبح روز عید فطر تا پایان مراسم به طور رایگان ارائه می شود و تعداد حرکت قطارها افزایش می یابد.

فاصله گذر قطارهای خط ۱ و ۲ مترو تهران به ۵ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

فاصله گذر حرکت قطارها نیز  در خط ۴ مترو به ۱۵ دقیقه کاهش می یابد و تردد مسافران در تمام ایستگاه های مترو تهران به صورت لحظه ای رصد می شود و این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز قطارهای فوق العاده اعزام شود.

 ۴ هزار دستگاه ون در خدمت نمازگزاران

سازمان نظارت و مدیریت تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: در روز عید سعید فطر بیش از ۴۰۰ دستگاه تاکسی ون به صورت رایگان در خدمت نمازگزاران است.

خدمات رفت و برگشت از ساعت ۵ صبح روز عید سعید فطر با بیش از ۴۰۰ دستگاه تاکسی ون از ۵ محور به نمازگزاران ارائه می شود.

محورهای پنجگانه استقرار تاکسی ون ها به این شرح است:

– خیابان سهروردی تقاطع شهید خیابان شهید بهشتی

– پارک سوار بیهقی

– پارکینگ بنیاد مستضعفان و جانبازان در اتوبان رسالت تقاطع آفریقا

– میدان هفت تیر

– خیابان شهید نقدی، پارکینگ لجستیک ارتش

علاوه بر حضور واحدهای کنترل نظارت تاکسیرانی، تعدادی تاکسی نیز در اختیار ستاد گمشدگان فعالیت خواهند کرد.

 برپایی نماز عید فطر در هوایی صاف و آرام

سازمان هواشناسی هوای صبح چهارشنبه را برای برپایی نماز عید سعید فطر در بیشتر نقاط کشور صاف و آرام پیش بینی کرد.

بر این اساس طی سه روز آینده  در شهرهای شمالی کشور بارش های پراکنده و خفیف و وزش باد پیش بینی می شود که این وضع در بعدازظهر چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه صورت می گیرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا