اجتماعی و فرهنگی

آماده همکاری برای انتقال تکنولوژی به ایران هستیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ولی اله افخمی،معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت در جریان بازدید از خطوط تولید لوازم خانگی سامسونگ در ایران در جمع مدیران این شرکت ضمن بیان این مطلب با تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای عمق بخشیدن به ساخت داخل توسط شرکت های سام الکترونیک و تکوین الکترونیک،نمایندگان تولید کالای سامسونگ در ایران اظهار داشت: اما در عین حال توقع داریم روند داخلی سازی تولیدلوازم خانگی سامسونگ از سوی طرف کره ای با سرعت بیشتری دنبال شود.


معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت با اشاره به اینکه باید از تجارب سامسونگ در زمینه رشد وپیشرفت در تولید استفاده شود اظهار داشت: سامسونگ با همکاری شریک بسیار خوبش در ایران با انتقال تکنولوژی به داخل و بوجود آوردن شرایط صادرات لوازم خانگی بکوشد موقعیت خود را درایران حفظ نماید.


رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به شکل گیری نظام تجارت نوین در دوران پسا تحریم در کشور گفت:به طور جدی به دنبال تجارت ترجیحی با کشور های دیگر هستیم و بدین منظور با پایین آوردن دیوار تعرفه ای در کالاهای خاص برای کشورهای خاص با توجه به نوع همکاری ها بازار ارزان تری را در اختیار آنان قرار می دهیم که این می تواند مورد توجه سامسونگ قرار گیرد.
وی توسعه تولید را بدون پرداختن به مقوله صادرات امری نامطلوب توصیف کرد وگفت:بازار برای هر کالایی می تواند محدود باشد ولازمه دوام تولید توسعه صادرات است.

  
وی با ابراز خشنودی از ایجاد دپارتمان صادرات در شرکت های سام و تکوین الکترونیک اظهار داشت:با فعالیت جدی این دپارتمان امیدوارم این شرکت با بالا بردن عمق تولید داخل وصادرات به کشورهای پیرامونی در آینده پیشتاز باشد.


معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت با اشاره به اعلام آمادگی کشورهای توسعه یافته دنیا برای حضور مستمر ومشهود در صنایع مختلف در ایران تصریح کرد:آنان برای بازار ایران حساب خاصی باز کرده اند و ما باید ضوابط ومقررات را به گونه ای تدوین کنیم که شرایط حضور شرکت های بزرگ را تسهیل وعملیاتی کنیم.


افخمی با تاکید براینکه ایران می تواند درزنجیره تولید سامسونگ در دنیا قرار گیردوبخشی از تولیدات در ایران به بازار های دیگر عرضه شود،گفت:از آنطرف ما در تلاشیم شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا برای شرکت خارجی توجیه اقتصادی لازم وجود داشته باشد.


وی در پایان با اشاره به حمایت دولت از شرکت های مقیاس بزرگ در کشور اظهار داشت:شرکت تکوین الکترونیک یک شرکت بزرگ داخلی است که سیاست های توسعه صنعتی رادر کشور دنبال می کند ودر این راستا دولت برای تحقق اهداف صنعتی حمایت های لازم رااز این شرکت بکار خواهد بست .


حمیدرضا هاشم نیا،رییس هیات مدیره شرکت در سخنانی با اشاره به اینکه این مجموعه پرچمدار تولید در داخل است، گفت:مردم در ایران تا قبل از سال ۷۶ خورشیدی به دلیل نبود تنوع در بازار مجبور به استفاده ازتنها یک مدل تلویزیون بودند اما با آمدن شرکت سام الکترونیک، در عرضه تلویزیون تحول جدی صورت گرفت به طوری که ما اکنون قادر هستیم جدید ترین مدل های تلویزیون را عین مدلهایی که در کره ساخته می شود،تولید وروانه بازار کنیم.
وی با اشاره به بروز بودن محصولات این شرکت درباره مقوله صادرات لوازم خانگی گفت:مجوز صادرات محصولات سامسونگ به مجموعه داده شده و درحال آماده سازی مقدمات آن هستیم.


هاشم نیا با تاکید بر اینکه کره ای ها آماده همکاری درزمینه بومی سازی وبالا بردن ساخت داخل لوازم خانگی در ایران هستند،گفت:در حال حاضر با حضور کارشناسان کره ای در خطوط تولید از نظر مهندسی تمام خطوط ماشین لباسشویی در شرکت همانند خطوط کره در حال فعالیت است.


وی افزود:در ۳ سال اخیر کره ای ها در دوران تحریم از نظر تامین قطعات وحمایت های مهندسی خیلی به ما کمک کردند واکنون نیز آماده همکاری در بومی سازی لوازم خانگی هستند واین در حال است که در این دوران با غربی ها نمی توانستیم به این راحتی کنار بیاییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا