سیاسی

لزوم واگذاری مدیریت شهری به شوراها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در نشست با روسای شورای اسلامی استان تهران بر لزوم تقویت و تثبیت جایگاه شوراها تاکید کرد.

 

وزیر دادگستری با بیان این مطلب که موضوع شوراها برای ما تجربه جدیدی محسوب شده و باید مورد حفاظت قرار گیرد تصریح کرد: وظیفه شوراها نمایندگی از مردم برای تامین نیازهای شهری و روستایی است و مجموعه کشور ما هنوز با ساز و کارهای شورایی چندان خو نگرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه در خصوص تبیین جایگاه شوراها نیاز به اصلاحات فرهنگی در رفتار اجتماعی و مدنی داریم گفت: خانواده شوراها امروز بیش از یکصدهزار نفر عضو دارد که ۱۶ سال از عمر فعالیت آن می گذرد؛ شوراها رکنی از مردم سالاری هستند و دولت نیز معتقد است مدیریت شهری باید بطور گسترده به شوراها واگذار گردد.

 

پورمحمدی در ادامه با اشاره به نقش نظارتی شوراها، خواستار توجه ویژه به مسایل زیست محیطی شد و گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در محیط های شهری و روستایی باید مورد توجه قرار گرفته و با تخلفات زیست محیطی از جمله حفر چاه غیر مجاز به شدت و بدون اغماض برخورد شود.

 

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز در این نشست با اشاره به برخی مشکلات این شورا، مسئولیت شهرداری ها در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز را بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز، شهرداری‌ها موظفند پیش از شروع فرآیند ساخت و ساز یا در حین آن، از ادامه کار جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا