اجتماعی و فرهنگی

تشکیل اتاق فکر برای بررسی راهکارهای وصول مطالبات شهرداری از دولت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ابک نگاهداری گفت: امیدواریم در بودجه سال ۹۴ ردیف بودجه‌ای برای پرداخت مطالبات شهرداری تهران در نظر گرفته شود و با برنامه‌ای منظم بدهی‌های دولت به شهرداری تهران پرداخت شود.

 

وی افزود: موضوع نحوه پرداخت مطالبات توسط دولت در اتاق فکرهای مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به بحث گذاشته شده است و در خصوص شیوه‌های وصول این مطالبات و راهکارهایی که کارشناسان در این اتاق‌ها ارائه می‌کنند بحث می‌شود و در نهایت پس از جمع بندی نتیجه در قالب یک پیشنهاد ارائه می‌شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به این که مطالبات شهرداری تهران در حوزه‌های مختلفی از جمله حمل و نقل عمومی، بافت فرسوده و جرائم راهنمایی و رانندگی است باید برای هر حوزه شیوه و راهکار متناسب را مطرح کرد و قطعا نمی‌توان نسخه‌ای واحد برای تمامی حوزه‌ها ارائه کرد بر همین اساس جمع بندی پیشنهادها ممکن است کمی زمانبر باشد.

 

نگاهداری با تاکید بر لزوم عزم پرداخت مطالبات از سوی دولت تصریح کرد: البته دولت یازدهم درگیر مشکلات بسیاری از جمله تحریم‌ها است اما اگر عزم پرداخت در دولت باشد با یک برنامه ریزی این کار قابل انجام است و مرکز مطالعات نیز نظرات کارشناسانه را در قالب پیشنهاد پس از جمع بندی اعلام می‌کند.

 

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران میزان مطالبات شهرداری تهران از دولت را بر اساس قوانین بالا دستی ۱۲ هزار و ۳۹۸ میلیارد تومان و بر اساس مصوبات مجلس در قوانین و تبصره‌های بودجه سنواتی ۹ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

وی این مطالبات را از دولت‌های گذشته و در حوزه‌هایی چون حمل و نقل عمومی، بافت فرسوده، جرائم شهرداری، عوارض فرآورده‌های نفتی،‌ جرائم راهنمایی و رانندگی، حقوق و عوارض گمرکی، ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا