اجتماعی و فرهنگی

شناسایی و متلاشی شدن ۲ هزار باند مواد مخدر در ۱۱ ماهه امسال

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار مؤیدی در حاشیه گردهمایی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با حضور در جمع خبرنگاران، عملکرد ناجا در حوزه مبارزه با  مواد مخدر را در ۱۱ ماه گذشته چنین تشریح کرد: در ۱۱ ماه گذشته کشفیات مواد مخدر توسط ناجا ۴۴۵ تن بوده است که بیشترین کشفیات در شرق و حاشیه شرقی کشور رخ داده است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن برنامه‌های سال ۹۳ ناجا با در نظر گرفتن اولویت‌ها مواد مخدر یکی از اولویت‌های مهم ناجا بوده است که بر همین اساس ماموریت‌های ناجا در کشف مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان ۶۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین درگیری با قاچاقچیان مسلح نیز ۳ درصد افزایش داشته است. سردار مویدی اظهار داشت: در طی عملیات‌های ناجا ۹۰ نفر از قاچاقچیان مسلح به هلاکت رسیدند که رشد ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد همچنین در زمینه زخمی شدن قاچاقچیان مسلح ۶ درصد افزایش داشته‌ایم و متاسفانه ۸ نفر از همکاران ما در طی این عملیات‌ها شهید شدند.

وی تصریح کرد:‌ ناجا با هدفگذاری‌های دقیق توانسته است بیش از ۲ هزار باند مواد مخدر را در کشور شناسایی و متلاشی کند و معتقدیم به لحاظ پیچیدگی بحث مواد مخدر تنها راه مبارزه با مواد مخدر برخورد فنی، تخصصی و حرفه‌ای پلیس با قاچاقچیان است که در این زمینه توفیقات خوبی داشته‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سال آینده مواد مخدر باز هم در اولویت ناجا است، گفت: قرار است در شرق و جنوب شرقی کشور با متمرکز کردن بخش اعظمی از استعدادهای خودمان در جهت مبارزه با مواد مخدر فعالیت کنیم.

وی در مورد مبارزه با خرده‌فروشان اظهار داشت: در سال جاری مبارزه با خرده‌فروشان جز اولویت ما بوده و در سال بعد نیز به همین گونه است اما الزامات دیگری وجود دارد که مربوط به سایر دستگاه‌ها است که با فراهم کردن بسترهای مناسب بتوانند مصرف را کاهش دهند.

وی در خصوص مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها بیان داشت:‌یکی از راه‌های مقابله با مواد مخدر صنعتی این است که مردم را از تبعات ناشی از استفاده این مواد آگاه کنیم و بخش  دوم اقدامات فنی و تخصصی پلیس است و بخش سوم مربوط به دستگاه‌های متولی در زمینه مواد مخدر است که باید دغدغه را داشته باشد که مردم را از عوارض مصرف این مواد آگاه کنند.

سردار مویدی در مورد مراکز بهداشتی که برای افراد تزریقی ایجاد شده است، گفت: بخشی از این مراکز که تحت نظارت وزارت بهداشت است و مجوز دارد از نظر ما قانونی است و همکاری می‌کنیم اما با بخشی که فاقد مجوز است برخورد می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا