اجتماعی و فرهنگی

افزایش توان امدادهوایی استان‌ها، روی میز رئیس جدید هلال احمر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  دکترسید امیر محسن ضیایی در بازدید از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جریان فعالیت بخش های مختلف این سازمان قرار گرفت و با نحوه خدمت رسانی بخش های مختلف این مجموعه از نزدیک آشنا شد.

 

وی در جمع کارکنان سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه فعالیتی مهمتر از نجات جان انسان ها دردنیا وجود ندارد، اظهار داشت: همه تلاش ها این است تا با سرمایه گذاری صحیح و هدفدار توان لجستیکی سازمان امداد و نجات را با حداکثر امکانات افزایش دهیم تا به بالاترین سطح آمادگی از نظر لجستیکی دست یابیم.

 

وی با تاکید بر ضرورت تقویت توان امدادی کشور به ویژه در بخش امدادهوایی خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی ها را به نحوی انجام دهیم تا در زمان مشخص همه استان های کشور به امدادهوایی تجهیز شود.

 

 

نزدیک کردن مانورهای امدادی به شرایط واقعی

 

رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر آموزش نیروهای فعال در صحنه های عملیاتی گفت: باید همه آموزش های خود را در مانورهای امداد و نجات به شرایط واقعی نزدیک کنیم لذا قبل از رخداد حوادث برنامه ریزی برای مقابله صحیح با آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است ضمن اینکه سازمان امداد و نجات نیز به نیروهای عملیاتی و جوان مجهز است.

 

وی گفت: برنامه ریزی برای انجام مانورهای واقعی که بسیار شبیه به شرایط حادثه است از اهمیت بسیاری برخوردار بوده چرا که با آموزش، آمادگی ها را افزایش داده و از سویی ارزیابی می کنیم که تا چه اندازه نزدیک به شرایط واقعی برای امدادرسانی وارد عمل شده ایم.

 

 

ضرورت دسترسی به نظم و فرماندهی در عملیات

 

رییس جمعیت هلال احمر همچنین به افزایش سرعت امدادرسانی و دسترسی به نظم و فرماندهی در عملیات ها اشاره و اذعان کرد: ضمن برقراری دوستی ها در سازمان امداد و نجات باید نوع کار بر فرماندهی مستقر باشد چرا که در زمان حادثه تصمیمات باید بلافاصله عملیاتی شود که تحقق این مهم با تمرین ممکن خواهد بود.

 

 

اهمیت دستیابی به آمادگی قبل از حادثه

 

به گفته دکتر ضیایی فقط اقدامات حین حادثه از اهمیت برخوردار نبوده بلکه نکته مهم دستیابی به آمادگی قبل از حادثه و فراهم کردن شرایط مناسب برای روبرویی با آن است.لذا از آنجا که سازمان امداد و نجات مرکز فرماندهی و ستادی است باید بتواند به صورت مرتب در حوزه تخصصی خود داده های فراوان را تحلیل و بررسی کند.

 

 

افزایش قدرت تحلیل حوادث برای افزایش آمادگی

 

رییس جمعیت هلال احمر گفت: بر این اساس جدای از فرماندهی عملیات، قدرت تحلیل حادثه را نیز باید افزایش دهیم چرا که هر اندازه توان، ارزیابی و تحلیل را بالا ببریم، آمادگی را نیز افزایش داده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه انتخاب سازمان امداد و نجات برای نخستین بازدید از مجموعه هلال احمر اتفاقی نبوده است، گفت: سازمان امداد و نجات به علت وسعت ماموریت های هلال احمر که مرز نمی شناسد از اهمیت بسیاری برخوردار است، لذا این مجموعه را در اولویت بازدیدهای خود قرار داده‌ایم.

 

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای مقابله با حوادثی چون زلزله و کاهش آسیب های ناشی از آن اذعان کرد: دستیابی به بالاترین میزان آمادگی در سازمان امداد و نجات از اهمیت بسیاری برخوردار است تا در هر زمانی، نه لزوما در هنگام حادثه بتوانیم واکنش مناسبی داشته باشیم.

 

 

بازدید از توان لجستیکی و انبارهای امدادی

 

ضیایی در بازدید از سازمان امداد و نجات همچنین از توان عملیاتی این سازمان از جمله خودروهای امداد و نجات و تجهیزات پیشرفته امدادی همچون خودروهای آرگو و سایر تجهیزات لجستیکی و انبارهای امدادی این سازمان بازدید کرد و از همه فعالان حوزه امداد و نجات در صف و ستاد تشکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا