سیاسی

مدیران صنعت خودروسازی کشور به دنبال منافع فردی خود هستند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین در سیدجواد حسینی‌کیا  گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای افزایش کیفیت خودروهای ایرانی با وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل سایپا و ایران‌خودرو یک جلسه مشترک برگزاری کرده و در این نشست درباره چالش‌های صنعت خودرویی کشور در عرصه کیفیت، مصرف بالا، قابل رقابت نبودن خودروهای ایرانی و خدمات نامناسب بعداز فروش به گفت‌وگو نشسته است.

نماینده مردم سنقر در مجلس با تشریح مشکلات صنعت خودروسازی کشور گفت: بی‌کیفیتی خودروهای ایرانی مسئله مخفی و پوشیده‌ای نیست و خودروسازان باید در جهت کیفی کردن تولیدات‌شان اقدامات موثرتری انجام دهند منتهی اساسی‌ترین چالش صنعت خودرویی کشور، سهام‌دار بودن هیات مدیره‌ها و هیات مدیره بودن، سهام‌داران است و تا وقتی سهامداران و مدیران صنعت خودروسازی کشور اینگونه دنبال منافع فردی و باندی خود هستند، کار کیفی با نگاه ملی در صنعت خودرویی کشور مشاهده نخواهد شد و این اساس ضعف این صنعت است.

وی ادامه داد: اگر مجلس و دولت در این عرصه ورود جدی داشته باشد و حمایتی توام با نظارت دقیق داشته باشد، می‌توان نسبت به بهبود کیفیت خودروهای ایرانی و حفظ و دوام در بازارهای بین‌المللی امیدوار شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن، افزایش کیفیت توام با کاهش قیمت را نیاز امروز صنعت خودروسازی کشور دانست و خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع و معادن جلسه دوم خود با متولیان دولتی صنعت خودرویی کشور و مدیران خودروساز را به زودی برگزار خواهد کرد.

حسینی‌کیا وظیفه کمیسیون صنایع و معادن را نظارت بر عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: کمیسیون از خودروسازان و وزارت صنعت و معدن خواسته تا اقدام انجام شده را اعلام کنند و آنان نیز دست و پا شکسته مطالب و مشکلاتی  را به کمیسیون انتقال داده‌اند.

نماینده مردم سنقر در مجلس، وضعیت اقتصاد کشور را شرایط «بدتر» و وضعیت کیفیت تولیدات خودروهای ایرانی را شرایط «بد» توصیف کرد و افزود: بین شرایط «بد و بدتر» چاره‌ای جز تن دادن به شرایط  «بد» نیست. شرایط اقتصادی کشور به نحوی است که نمی‌توان خط تولید خودروهای بی‌کیفیتی چون پراید، پژو و سمند را تعطیل کرد؛ چرا که نرخ بیکاری و رکود کشور از وضعیت موجود «بدتر» می‌شود.

وی فشار به خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق سوال از نعمت‌زاده و مدیران سایپا و ایران‌خودرو در صحن علنی کمیسیون صنایع و معادن را موجب ایجاد حساسیت و یافتن راه‌هایی برای بهبود کیفیت صنعت خودروسازی کشور دانست و افزود: تاثیر این حساسیت مجلس را می‌توان در عرضه آپشن‌های جدید  مشاهده کرد. اینها همه به لطف اقدامات نظارتی و کنترلی کمیسیون صنایع و معادن است در غیر این صورت مدیران صنعت خودروسازی کشور میلی به تغییر در خطوط تولیدشان ندارند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن، جلسه دوم کمیسیون متبوعش با خودروسازان و وزیر صنعت، معدن و تجارت را نوبت دستورکار کمیسیون دانست و افزود: اگر رسیدگی به لایحه بودجه ۹۶ اجازه دهد تا پایان اسفندماه این نشست برگزار می‌شود در غیر این صورت برگزاری این نشست به سال ۱۳۹۶ موکول می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا