مدیریت شهری

میزبانی روزانه بیش از ۵۰۰۰ نفر در جشنواره فیلم فجر پردیس های سینمایی باغ کتاب تهران/ از امروز پردیس های سینمایی باغ کتاب تهران در اختیار شهروندان است

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری با اشاره به اینکه سالن‌های سینمای باغ کتاب در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، میزبان سینماگران و هنرمندان بود، گفت:۱۰ سالن سینمایی با گنجایش‌ مجموعا ۱۳۰۰ نفر در طول روزهای برپایی جشنواره سی و ششم از۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ، در اختیار سینماگران و اهالی هنر قرار داشت.

به گفته جعفری این مجموعه پس از پایان جشنواره نیز پذیرای شهروندان و اهالی هنر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری بیان داشت: استقبال بی نظیر سینماگران و هنرمندان از اکران جشنواره فیلم فجر در باغ کتاب تهران حکایت از آن دارد که این مجموعه فرهنگی از قابلیت های لازم برای تبدیل شدن به پاتوق فرهنگی برای هنرمندان و شهروندان تهرانی برخوردار است.

به گفته جعفری می توان با برنامه ریزی دقیق از زیرساخت خوب فرهنگی ایجاد شده در باغ کتاب تهران به نحو مطلوبی بهره گرفت.

وسعت این مجموعه فرهنگی۱۱۰ هزار متر مربع است که ۶۵ هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.

این مجموعه به عنوان یک فضای فرهنگی در طول سال به نمایش و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کتاب خوانی می‌پردازد، که علاوه بر افزایش و تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب، این مکان را مبدل به یک مرکز فرهنگی قابل توجه برای مخاطبان از سنین و سلایق متنوع کرده است.

باغ کتاب تهران ، قابلیت ‌های بسیاری از جمله جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب به صورت دائمی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر و بهره برداری در اقتصاد کتاب، ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا