شورای شهر

اعضای شورا؟جلسات شورای شهر برایتان اهمیت دارد؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین غیبت ها و تاخیر ها در جلسات علنی  شورای شهر تهران به یک چیز طبیعی و خیلی عادی تبدیل شده است. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که در دستور جلسات ساعت شروع و پایان قید شده است اما بعضی از اعضای شورای شهر این مساله را مهم نمی دانند و همین موضوع باعث می شود تا اکثر جلسات با تاخیر های حداقل نیم ساعته شروع بشود.

اما موضوع مهمی که می توانیم به آن بپردازیم این است که زمانیکه بعضی از اعضای شورای تهران با خیالی راحت و آسوده غیبت می کنند یا قدم زنان در خیابان بهشت پس از یک ساعت از شروع جلسات خودشان را به صحن علنی شورای شهر تهران می رسانند لایحه ای به تصویب می رسد یا بالعکس که شاید سرنوشت شهر تهران با بالا بردن یا نبردن دست های آنها مشخص شود.

شاید خنده دار باشد اما واقعیت این است که در جلسات علنی شورای شهر هیات رییسه باید آنقدر منتظر باشد تا تعداد اعضای شورای شهر به حد نصاب برسند تا جلسه را شروع کنند و از آن خنده دار تر این است که بعضی از لایحه هایی که خیلی برای شهر تهران مهم است حد اکثر با ۲۱ نفر رای گیری می شود که یقینا از این تعداد مخاف هایی هم وجود دارد.این یعنی اینکه بعضی از تصمیمات مهمی که در جلسات شورای شهر تهران گرفته می شود شاید با ۱۵ یا ۱۶ نفر.تعدادی که نصفاعضای شورای شهر هستند.

راه دوری نرویم همین سه شنبه هفته پیش در جلسه علنی شورای شهر مهدی چمران هم از این موضوع گلایه کرد و از اعضای شورای شهر بابت تاخیر ها و غیبت ها ناراحت بود و به آنها تذکر داد.

آقای رییس بارها و بارها این تکر را داده است اما چرا واقعا هیچ اتفاقی نمی افتد بعضی از اعضا توجهی نمی کنند.به عنوان مثال محمحد مهدی تند گویان شاید نزدیک به دو ماه است که در جلسات علنی شرکت نکرده است و زمانی هم که پیگیر این موضوع می شویم نه خود ایشان و نه دفترشان پاسخگو این مساله نیست که شاید این جای تاسف داشته باشد که چرا نماینده مردم در شهر تهران نباید پاسخگو سوال های بی جواب ما باشد.

 به همین دلیل و پاسخگو نبودن این عضو شورای شهر به سراغ اما تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران  رفتیم در خصو خصوص غیبت های تندگویان از او سوال کردیم. او در این باره گفت:من هم این موضوع را نمی دانم و شاید به ماموریتی رفته باشند که بنده از آن بی اطلاع هستم.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص اینکه آیا آیین نامه داخلی شورای شهر تهران درباه غیبت ها و تاخیرهای بیش از حد جریمه ای را در نظر گرفته است یا خیر گفت:بله صد در صد همین طور است  و آیین نامه داخلی شورای شهر برای آنهایی که بیش از حد تاخیر یا غیبت داشته باشند جریمه هایی را در نظر گرفته است  که ما هم سعی می کنیم آنها را اجرا کنیم.

 

این موضوع را بیان کردیم تا بگوییم که اگرسرنوشت شهر تهران برای بعضی از اعضای شورای شهر تهران مهم نیست قطعا برای من و امثال من  که داریم در این شهر نفس می کشیم و زندگی می کنیم مهم است و نمی تواینم از این جور مسایل به راحتیی بگذریم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا