مدیریت شهری

لایروبی کانال های سطح منطقه دو به منظور کاهش مشکلات زیست محیطی

به گزارش شورا‌آنلاین،  روابط عمومی شهرداری منطقه دو، مهران جندقی با اعلام این مطلب اظهار داشت: لایروبی و رسوب برداری کانالها و مسیل ها یکی از برنامه های مستمر اداره مسیلها و قنوات منطقه محسوب می شود اما هرساله با آغاز فصل بارش های فصلی ، نقاط آبگیر به طور ویژه مورد عملیات پاکسازی و لایروبی قرار می گیرد .

وی گفت : در این عملیات کانالهای  روبسته ( زیر گذر طرشت ، زیر گذر خیابان جانبازان تقاطع بزرگراه جلال آل احمد، بزرگراه ایت الله هاشمی رفسنجانی ، بزرگراه یادگار امام (ره)، بزرگراه شهید همت، بزرگراه حکیم و خیابان حاجی پور امیر ) به طول ۲کیلومتر و جمع آوری ۲۰ تن ضایعات  توسط  30 نفر نیروی کارگری با استفاده از امکانات و تجهیزات ایمنی فردی پاکسازی شد تا در صورت آغاز بارش های فصلی در این نقاط شاهد وقوع آبگرفتگی نباشیم.

وی در ادامه افزود:  علاوه بر سرریز شدن آب های سطحی به  کانال های شهری،  زباله، نخاله و شاخ و برگ های موجود در انهار و کانال ها یکی از مهمترین دلایل آبگرفتگی شهر محسوب می شود که اگر شهروندان از ریختن زباله در انهار جلوگیری کنند بخش قابل توجهی از معضلات آبگرفتگی شهر برطرف می شود.

جندقی افزود : با به کارگیری تمام توان و امکانات خود تلاش داریم در روزهای بارندگی از ورود هر گونه آبگرفتگی و اخلال در رفت وآمد شهروندان پیشگیری کنیم.

وی  خاطر نشان کرد: لایروبی شبکه های اصلی و فرعی، انهار روباز، حوضچه های رسوبگیر و تله های زباله گیر، چاه های جذبی، بهسازی، تعمیر و نگهداری شبکه اصلی جمع آوری آبهای سطحی از جمله اقدامات اداره مسیلها و قنوات  منطقه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا