اجتماعی و فرهنگی

افزایش بیش از یک میلیونی جمعیت تهران در طول ۵ سال

به گزارش شورا‌آنلاین، نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران گفت: مسائل جمعیتی و مهاجرتی از جمله تهدیداتی است که برای شهر تهران وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است بر اساس آمار نفوس و مسکن، از سال ۹۰ تا ۹۵ حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت تهران اضافه شده است.

ترکی با بیان اینکه تراکم جمعیتی در استان تهران به حد هشدار رسیده است که نمی‌توان آن را تهدیدی برای تهران قلمداد کرد، ادامه داد: ضریب بازگشت بودجه به استان‌ها ۱۹ درصد است که این ضریب برای استان تهران دو درصد است.

وی افزود: موضوع تأمین آب شرب با توجه به ازدحام جمعیت در استان تهران، از جمله مشکلات اصلی این استان می‌باشد؛ این در حالی است که مصرف آب شرب ما حدود ۲.۵ برابر دنیا است که اگر از پنج سدی که آب شرب تهران از آنها تأمین می‌شود، فروکش کند، آب شرب ۵۰ درصد از مردم در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران با بیان اینکه روزانه ۱.۵ میلیون نفر برای اشتغال وارد تهران می‌شوند که حمل و نقل این تعداد مهاجر، مشکلاتی را برای پایتخت به وجود می‌آورد، گفت: شهرهای پیرامونی همچون پردیس قرار است ۵۰۰ هزار نفر را در خود جای دهد که اگر بدون برنامه‌ریزی حرکت کنیم، در آینده مشکلات جدی را به وجود می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا