حرکت جهادی مدیریت شهری برای خدمت رسانی به زوار حسینی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  معصومه آباد در حاشیه دویست و دوازدهمین جلسه غیرعلنی شورای شهر با بیان اینکه دوباره نوای لبیک یا حسین در گوش جانمان طنین انداز شد، اظهارکرد: ناصران عاشورایی با سر دادن غوغای شیفتگی خود در جهان برای بیعتی دوباره با خون خدا به معرکه آمدند و تشنگان لبیک گو به "هل من ناصر ینصرنی" در خاک کربلا هروله کنان، فریاد انزجار خود را از ظلم و بی عدالتی به گوش یزیدیان زمان رساندند.

 

وی با تاکید بر بزرگترین اجتماع مسلمین جهان، تصریح کرد: چه بانگ هایی که به عرش آسمان رسید از سفیر پنهان پاهای پیاده زائران کوی عشق، چه نقش ها که خداوند آفرید در جهان، از انگشتان به حیرت مانده بر دهان ساکنان خاکی و چه درودها که بر لبان فرشتگان حرم بر روح و جان زائرین و خادمین آنان بارید. چه غرور آفرین است اهتزاز بیرق سبز حسین، از پشت سنگر بزرگترین اجتماع مسلمین جهان که یکپارچه، یک صدا، با آوایی از عمق جان در قدمگاه مقربین درگاه خداوند، بر فراز آسمان جهان درخشید.

 

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران ادامه داد: امروز درست در همان سرزمین غبار گرفته و غمزده ای که امام معصوم مان فرمودند" اف لک یا دهر" وای بر تو ای دنیا که خوبان را اینگونه تنها می گذاری، ما شاهد حضور بی سابقه مسلمانان جهان در کربلا و شتافتن خیل کثیری از خادمین برای یاری رساندن به امور آنها بودیم تا جاییکه بی شک آیندگان آن را نقطه عطفی در وحدت مسلمین جهان بشمار می آورند. اربعین امسال، تجلی عزم ملی، اراده اسلامی، حماسه گروهی و وحدت جامعه مسلمین جهان بود که جلوه آن در تار و پود زمان و مکان در سراسر هستی تابید.

 

آباد به خدمات شهرداری تهران در پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: در سوی دیگر میدان لبیک گویان، حرکت جهادین و ارزشمند مدیریت شهری و ایثار داوطلبانه هزاران نفر از پرسنل و کارگران شهرداری در کربلای معلی به منظور خدمت رسانی به زوار از توزیع طعام گرفته تا تامین خدمات حمل و نقل، پایگاه فوریت های پزشکی، نظافت شهر، تعبیه سرویس های سیار بهداشتی، لوازم گرمایشی و سایر تجهیزات مکانیزه قابل تقدیر است. اینگونه مسلمان زیستن را به دنیا نشان می دهیم و "برادر" را تنها لغلغه زبان نمی شماریم.

 

وی با بیان اینکه اربعین حسینی امسال در حالی برگزار شد که با تهدیدهای گروهک‌های تکفیری همزمان بود، اضافه کرد: به لطف حق و تامین امنیت زائرین توسط دولت عراق با همفکری جمهوری اسلامی ایران، طرح‌ها و اقدامات ضد امنیتی گروهک‌های تکفیری با شکست روبرو شد و ما نیز توانستیم به زعم خود رسالتمان را در احیای آرمان رفیع "سلم لمن سالکم و حرب لمن حارکم" به منظور تامین امنیت زوار به انجام رسانیم.

 

بر اساس گزارش سایت شورای شهر، رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران بیان کرد: خدای را شاکریم که دگر بار با خلق حماسه ای شکوهمند و اقتدار آفرین، صدای حق طلبی شیعیان را به گوش جهانیان رساندیم. امید که ازین پس باز هم شاهد اینگونه اقدامات حماسی که از یک سو یاد آور فداکاری های هشت سال دفاع مخلصانه و جان بر کف هموطنانمان است، و از سوی دیگر نمادی از صلابت، عزت، سربلندی و بصیرت جامعه مسلمین جهان است با وحدت حضوری بیشتر در سایر عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در سراسر جهان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا