شورای شهر

انتقاد تندگویان از کم کاری و بی توجهی به محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدمهدی تندگویان در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسفند، اظهار داشت: معمولاً عملیات‌ها در ایام دفاع مقدس، قبل از نوروز برگزار می‌شد و بسیاری از فرماندهان در این ایام به شهادت رسیدند که امیدواریم هموطنان بر سر سفره هفت‌سین همه آنان را یاد کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ملاقات اخیر خود با مسئولان محیط زیست و مدیریت شهری باز هم نکاتی را در خصوص حفظ محیط زیست مطرح کردند، گفت: عملکرد ضعیف ما باعث شد که رهبری به جای اینکه از ما تشکر کند، در سخنانی دستور مصادره باغات را دادند.

تندگویان با بیان این جمله که ما عقب هستیم و عقب‌ماندگی داریم و بدهکار هستیم، گفت: در یک سال گذشته و در فواصل مختلف، لوایحی را آوردیم که هر کسی تخریب باغات را در دستور کار قرار داد، زمین آنها مصادره شود، اما متأسفانه اینگونه طرح‌ها و لوایح در شورا به نتیجه نرسید.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تأکید مجدد بر اینکه برخی از اعضای شورا، سه‌شنبه‌ها مدافع فضای سبز و سایر گروه‌ها مخالف فضای سبز می‌شوند، گفت: باید یک جایگاهی به ریاست شورای شهر با عنوان کار گروه حفظ و فضای سبز جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شود و در این کار گروه نماینده قوه قضائیه، شهرداری و محیط زیست حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ادامه داد: اگر قانون باغات نیز ایراد دارد باید به سراغ اصلاح آن برویم و در این زمینه با مجلس شورای اسلامی تعاملات خود را آغاز کنیم تا بتوانیم گام‌های مؤثری را در حفظ و صیانت باغات برداریم.

وی در پایان از معاونت خدمات شهری درخواست کرد تا گزارشی را از وضعیت نگهداری فضای سبز شهر تهران آماده و نسخه‌ای را در اختیار اعضای شورا و نسخه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا